کارت RTX 2080 Ti HOF 10th Anniversary به بهانه 10 ساله شدن GALAX

تب جشن های سالگرد بین شرکت های سخت افزاری داغ شده است. ای ام دی با جشن 50 سالگی، ایسوس با جشن 30 سالگی، ام اس آی با جشن 10 سالگی برند LIGHTNING و گلکس با جشن 10 سالگی. اینبار روی سخن در مورد ده ساله شدن GALAX است که به بهانه آن، یکی از قویترین کارت گرافیک های سری تورینگ دنیا را در نمایشگاه کامپیوتکس 2019 معرفی کرد.

برند GALAX از آن شرکت هایی است که مانند IINO3D در ایران کمتر شناخته شده است و کاربران به جای نگاه به کیفیت ساخت بالا، استفاده از قطعات مثال زدنی و عملکرد بی نظیر، تنها با شنیدن نام این برند ها صحنه را ترک کرده و به دنبال برندهای محبوب بازار می روند (برندهایی که دلیل محبوبیتشان تنها تبلیغات است نه عملکرد).

حال این شرکت خاص و حرفه ای دست بروی پرچمدار تورینگ ها گذاشته تا با سفارشی سازی هایی که تنها از عهده چند شرکت غیر محبوب بر می آید، قدرتنمایی خود را در ساخت این نوع محصولات به رخ رقبا بکشاند. شرکت GALAX ثابت کرده که در کارت های سری HOF قدرت، عملکرد و البته استفاده از رنگ سفید حرف اول را می زند. این بار هم این شرکت به مناسبت 10 ساله شدن، کارتی سفارشی با نام RTX 2080 Ti HOF 10th Anniversary را معرفی کرد. کارتی سفید رنگ که مانند گذشته رنگ و بوی HOF بودن را حتی از فاصله دور هم نمایان می کند.

گلکس کارت جدید خود را به خنک کننده ای هیبریدی مجهز کرده است. برای خنک کردن این کارت از خنک کننده ای متشکل از هیت سینک های بزرگ و 3 فن 100 میلی متری استفاده شده اما کاربرانی که دسترسی به خنک کننده های مایع سیکل باز دارند می توانند با اتصال به بلاک مایع، با کارتی خنک تر روبرو باشند.

اما چند نکته در این کارت جلب توجه می کند. در بخش ظاهری استفاده از نورپردازی RGB در دور فن وسط و نوشته سالهای فعالیت این شرکت در این بخش، تعداد 3 کانکتور 8 پین برای تامین برق کارت که نشان از قابلیت های بالای اورکلاک دارد و در نهایت دکمه مکانیکی اورکلاک که مدتها است در محصولات این شرکت خود نمایی می کند. احتمال می رود با تمام ویژگی های دیده شده، در نهایت کارت RTX 2080 Ti HOF 10th Anniversary با قیمتی حدود 1500 دلار روانه بازار شود.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

انویدیا اولین ایستگاه هوش مصنوعی DGX H200 را به شرکت OpenAI تحویل داد