کارت TITAN RTX انویدیا 24 گیگابایتی معرفی شد : هیولایی تازه از سبز پوشان

به نظر می رسد انویدیا برای ساخت انواع مختلف کارت گرافیک هایی که به معماری تورینگ مجهز شده اند آرام و قرار ندارد. پس از عرضه کارت های سری RTX انویدیا و البته کارت های Quadro RTX، این بار نوبت غول پردازشی جدید این شرکت سبز پوش یعنی TITAN RTX انویدیا است تا بار دیگر دنیای سخت افزار را با شگفتی روبرو سازد.

امروز انویدیا کارت قدرتمند TITAN RTX را معرفی کرد. کارت مورد نظر با قدرت بالای خود قدرتمند ترین کارت گرافیک جهان، البته بجز شتاب دهنده های گرافیکی است. این هیولا دارای قدرت شگفت انگیز 130 ترافلاپ است که در پردازش یادگیری عمیق می تواند بسیار خود نمایی کند. همچنین برای علاقه مندان به رندرینگ، انویدیا از 11 GigaRays برای پردازش های Ray-tracing استفاده کرده است.

این کارت همانطور که از نامش مشخص است، از ریز معماری تورینگ و معماری ساخت 12 نانومتر بهره برده است. کارت TITAN RTX انویدیا از 18.6 میلیارد ترانزیستور و رابط حافظه 384 بیت استفاده می کند. اما مهمترین ویژگی این کارت استفاده از 24 گیگابایت حافظه پر سرعت از نوع GDDR6 است. از دیگر مشخصات این کارت می توان به فرکانس پایه 1350 مگاهرتز، حداکثر فرکانس کاری 1770 مگاهرتز و فرکانس حافظه 7000 مگاهرتز اشاره کرد.

این کارت همچون دیگر کارت های RTX از سه DisplayPort، یک پورت HDMI و یک پورت USB Type-C بهره می برد. انویدیا برای رساندن برق مورد نیاز این کارت از دو کانکتور 8 پین استفاده کرده. توان حرارتی این کارت برابر با 280 وات و منبع تغذیه 650 وات برای TITAN RTX پیشنهاد شده است.

این کارت با قدرت بی نظیری که دارد، برای عملیات رندرینگ، پردازش های هوش مصنوعی، یادگیری عمیق، تولید محتوا، ساخت محتوای سه بعدی و بسیاری از عملیات های سنگین که احتیاج به قدرت بالای رندر گیری دارد، مناسب است. البته این کارت با برچسب قیمت 2499 دلار تنها مناسب کاربرانی است که حسابی پر پول دارند.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

انویدیا اولین ایستگاه هوش مصنوعی DGX H200 را به شرکت OpenAI تحویل داد

1 دیدگاه

قدرت نمایی کارت گرافیک TITAN RTX در بنچمارک ها – کارت گرافیک – کارت گرافیک – دی 1, 1397 - 4:10 ب.ظ
[…] کارت TITAN RTX را می توان قدرتمند ترین کارت گرافیک جهان دانست. بجز شتاب دهنده های جدید انویدیا که بیشتر تمرکز خود را بروی رندرینگ محتوا و یادگیری گذاشته اند، TITAN RTX را باید هیولای فریم کش بازی ها نامید. کارت گرافیک TITAN RTX از ۵۷۶ هسته tensor و ۷۲ هسته raytracing استفاده می کند که در مقابل کارت گرافیک RTX 2080 Ti با ۵۴۴ هسته tensor و ۶۸ هسته raytracing، از قدرت پردازشی بیشتری برخوردار است. […]
دیدگاه بگذارید