کالبدشکافی شیائومی 13 اولترا : تعمیر پذیری عالی و استفاده بی نقص از فضای محدود داخلی

پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2، باتری 5000 میلی آمپر ساعت، چهار سنسور 50 مگاپیکسل که یکی از آن ها سنسور 1 اینچی است، نمایشگر 6.73 اینچی و یک سیستم خنک کننده حرفه ای، مواردی نیست که بتوان به راحتی در یک بدنه کوچک قرار داد، آن هم با چیدمانی که قابلیت تعمیر پذیری بالایی دارد. شیائومی 13 اولترا در جدیدترین کالبدشکافی خوش درخشید. یوتیوبر چینی “微机分WekiHome” با کالبدشکافی شیائومی 13 اولترا مشخص کرد که این پرچمدار تازه از راه رسیده، در فضایی بسیار محدود، چیدمانی عالی و قابلیت تعمیر پذیری بالا را فراهم می کند. این یوتیوبر نشان داد که می توان به آسانی قطعات داخلی را جدا و مجدد آن ها را کنار هم قرار داد. شیائومی بسیار تلاش کرده تا طراحی داخلی شیائومی 13 اولترا را با قابلیت تعمیر پذیری بالا طراحی کند.

ترکیب سه سنسور 50 مگاپیکسلی IMX858 سونی و یک سنسور 1 اینچی IMX989 سونی در یک گوشی هوشمند موضوعی بسیار پیچیده است اما زمانی کار مشکل می شود که در یک فضای محدود این سنسورها با یک باتری بزرگ، سخت افزار قدرتمند و سیستم خنک کننده ای حرفه ای همراه شوند.

شیائومی در بخش سنسورهای دوربین، چهار سنسور را در یک ماژول با طراحی خیره کننده قرار داده. تک ماژول دوربین ها، به صرفه جویی در فضا کمک کرده و به خوبی می تواند در کنار دیگر قطعات، عملکرد پایدار را ارائه کند. حتی گشودگی دیافراگم دو مرحله مکانیکی سنسور اصلی، به گونه ای طراحی شده تا عملکرد این قابلیت را محدود نکند.

پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 دارای یک خنک کننده حرفه ای اختصاصی به نام Loo LiquidCool است که ترکیبی از صفحه حلقوی با ساختار هوافضا و یک بلاک بخار آن را همراهی می کند. اما نکته جالب استفاده از خمیر حرارتی فراوان برای دفع سریعتر بروی بیس پلیت قرار گرفته روی تراشه است. همین موضوع باعث شده تا شیائومی 13 اولترا کنترل کاملی روی حرارت تراشه در بار کاری و حتی فیلم برداری داشته باشد. به گفته شیائومی، آخرین پرچمدار این شرکت نه تنها از آیفون 14 پرو مکس خنک‌تر است، بلکه نرخ فریم 60 فریم در ثانیه را هنگام ضبط ویدیوی 4K ثابت نگه می‌دارد، موفقیتی که بسیاری از گوشی‌های هوشمند پرچمدار قادر به دستیابی به آن نیستند.

همچنین، برخلاف اپل، که عادت دارد از انواع مختلف پیچ‌ها برای نگه‌داشتن اجزای آیفون 14 پرو مکس استفاده کند، شیائومی 13 اولترا مسیری کاملاً متفاوت را در پیش می‌گیرد. در واقع شیائومی در جدیدترین پرچمدار خود از یک نوع پیچ اما با رنگ های متفاوت استفاده کرده تا باز کردن و بستن اجزا حتی برای کاربران غیر متخصص هم به کاری راحت تبدیل شود.

پست های مرتبط

اپل وجود مشکل پخش نشدن صدای آلارم آیفون را تایید کرد

گوگل 20 میلیارد دلار در سال 2022 به اپل پرداخت کرده تا موتور جست‌وجویش در حالت پیش‌فرض باقی بماند !

اپل واچ اولترا 3 ارتقای سخت‌افزاری زیادی را ارائه نمی‌دهد