کراس اوور تسلا مدل Y معرفی شد : دریچه ای به دنیای اطراف

تسلا را می توان با وجود مدل X، مدل S و مدل 3 به یکه تازی در عرضه خودروهای برقی نسبت داد. خودروسازی که در بدو ورود با جنجالی بسیار، رقیبی بود سر سخت برای رقبایی که سال ها برای خود بازاری دست و پا کرده بودند. اما اخیرا این خودروساز از مدل Y که یک کراس اوور کامپکت است رونمایی کرد تا جای خالی یک محصول خوش قیمت با زبان طراحی مشترک محصولات تسلا را روانه بازار کند.

رقابت در بین خودروهای برقی با ورود تسلا به بازار آغاز شد. محصولاتی که در کنار ظاهری نچندان جذاب، از ویژگی های بارزی مانند فضای داخلی باز، نمایشگر عظیم، پیمایش مناسب مسافت با هر بار شارژ و شتاب صفر تا صد جنجالی برخوردار هستند. اما اکنون بجز خودروهای برقی بالای 100 هزار دلار مانند مدل X و S، تسلا این کراس اوور را با قیمت پایه 39 هزار دلار و 47 هزار دلار در سال 2021 روانه بازار می کند.

تسلا برای مدل Y نسخه پایه را با قیمت 39 هزار دلار روانه بازار می کند که با شتاب صفر تا صد 5.9 ثانیه و مسافت طی شده 370 کیلومتر با هر بار شارژ روبرو است. مدل دیگر با نام پرفرمنس با قیمتی برابر با 51 هزار دلار توانایی شتاب 3.5 ثانیه را برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دارد. این مدل بر اساس سیستم متحرک AWD روانه بازار می شود و در هر بار شارژ می تواند مسافت 480 کیلومتر را بپیماید.

بجز مدل پایه که در سال 2021 روانه بازار می شود، سه مدل دیگر در سال 2020 به دست مشتریان می رسد. خریداران می توانند قبل از تحویل خودرو، مبلغ 2500 دلار را به عنوان پیش خرید به شرکت تسلا پرداخت کنند. تسلا مدل Y با همان زبان طراحی تسلا تولید و روانه بازار می شود. بدنه ای آیرودینامیک که می توان با ضریب پسا 0.23، قدرتنمایی خود را به رخ رقبا بکشد.

در داخل خودرو نمایشگر 15.1 اینچ بروی داشبورد نصب شده است تا جایگزین مناسبی باشد برای دکمه های اضافه و سیستم های دست و پا گیر. این نمایشگر بجز مولتی مدیا و نمایش رهیاب ماهواره ای، می تواند مدیریت بخش های مختلف خودرو از جمله چراغ ها، درب ها و کامپیوتر سفری را در دسترس خریداران قرار دهد. البته خریداران ویژگی های دیگری مانند Autopilot را می توانند با مبلغ 3000 دلار بروی خودروی خود سفارش دهند. سیستمی که می تواند با 8 دوربین و 12 سنسور، حرکت بین خطوط، محدودیت های سرعت و ترمز اضطراری در مواقع خطر را در بر داشته باشد. ویژگی رانندگی خودکار هم با افزودن مبلغی برابر با 5000 دلار در دسترس خریداران قرار گرفته است.

پست های مرتبط

تسلا مدل Y در بین 10 خودروی برقی برتر سال 2023 نیست !

اسکوتر محبوب یاماها آیروکس 155 مدل 2023 به کنترل کشش مجهز می شود !

دوچرخه برقی BUXUS Eva به سبک موتور سیکلت با برد 103 کیلومتر