گوشی ROG Phone 8 Pro ایسوس با 7.5 درصد سرعت بیشتر، از گوشی آیفون 15 پرو مکس در اجرای بازی Call of Duty Mobile Warzone پیشی می‌گیرد : البته تنها در حالت HIGH !

بازی Call of Duty Mobile Warzone اخیراً در iOS راه‌اندازی شده و این فرصت مناسبی برای مقایسه بین گوشی iPhone 15 Pro Max اپل و یک گوشی هوشمند گیمینگ سطح بالا است که نشان دهد کدام دستگاه برتری دارد. در این فرضت، گوشی ROG Phone 8 Pro ایسوس را داریم که با 7.5 درصد برتری، رقیب خود را شکست داده، اما این اتفاق فقط در گزینه گرافیکی HIGH رخ داده است.

تصویری از نمودار آپلود شده توسط Dame Tech سه پرچمدار را نشان می‌دهد که برای اجرای بازی Call of Duty Mobile Warzone استفاده شده‌اند. این سه دستگاه، iPhone 15 Pro Max ،ROG Phone 8 Pro و Galaxy S24 Ultra هستند. همانطور که در تصویر می‌بینید، تنها آیفون 15 پرو مکس با تنظیمات گرافیکی PEAK تست شده و دلیل این امر این است که هیچ یک از پرچمداران اندرویدیِ دارای تراشه Snapdragon 8 Gen 3 از این گزینه بصری پشتیبانی نمی‌کنند. فعلاً مشخص نیست که آیا این به دلیل عدم بهینه‌سازی نرم‌افزاری است یا صرفاً به این دلیل است که تراشه Snapdragon 8 Gen 3 نمی‌تواند از نظر سخت‌افزاری مطابق با این خواسته عمل کند.

در هر صورت، در تنظیمات گرافیکی HIGH، گوشی ROG Phone 8 Pro ایسوس با 7.5 درصد سرعت بیشتر و ثبت نرخ فریم 81.3 فریم بر ثانیه، بهتر از آیفون 15 پرو مکس عمل می‌کند. از سوی دیگر، Galaxy S24 Ultra با وجود داشتن نسخه اورکلاک شده از اسنپدراگون 8 نسل 3، تنها 56.7 فریم بر ثانیه را ارائه می‌کند. به احتمال زیاد راه‌حل خنک‌کننده برتر گوشی ROG Phone 8 Pro به کلاستر سی‌پی‌یو 8 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Adreno 750 اجازه می‌دهد تا حداکثر توانایی خود را اجرا کنند و در نتیجه نرخ فریم بالاتری نسبت به آیفون 15 پرو مکس داشته باشند.

با این حال، نکته قابل توجهی که در مورد گوشی آیفون 15 پرو مکس وجود دارد این است که در حالی که این گوشی سیستم خنک‌کننده‌ای به قدرتمندی آنچه که در گوشی ROG Phone 8 Pro مشاهده می‌شود ندارد؛ ولی همچنان می‌تواند با حفظ دمای ثابت 41 درجه سانتی‌گراد، فریم‌دهی پایداری داشته باشد. احتمالاً فرآیند 3 نانومتری کارآمد تراشه A17 Pro در این مقایسه به آن کمک زیادی کرده است. در گزینه گرافیکی PEAK، گوشی آیفون 15 پرو مکس نرخ فریم 62 فریم بر ثانیه را ثبت می‌کند که هنوز هم تجربه‌ای روان به حساب می‌آید.

امیدواریم هنگامی که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 شرکت کوالکام در اواخر امسال عرضه شود و بتوانیم بازی Call of Duty Mobile Warzone را در بالاترین تنظیمات بصری اجرا کنیم، شاهد مقایسه‌های بیشتری میان گوشی‌های پرچمدار باشیم. در حال حاضر، اگر آیفون 15 پرو مکس دارید و از طرفداران بازی Call of Duty Mobile Warzone هستید، یک فرد خوش‌شانس به حساب می‌آیید!

بازی Call of Duty Mobile Warzone در گوشی Xiaomi 14 Ultra از گزینه گرافیکی PEAK بهره نمی‌برد

پست های مرتبط

مقایسه تبلت‌های OLED iPad Pro و M2 iPad Air : چرا مدل ارزان‌تر ارزش بیشتری دارد ؟

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !