گیگابایت تایید کرد که پردازنده Ryzen 8000G شرکت AMD در پایان ماه ژانویه عرضه می‌شود

گیگابایت تأیید کرده است که نسل بعدی APU دسکتاپی شرکت AMD در سری Ryzen 8000G در پایان ژانویه 2024 راه‌اندازی خواهد شد. APU نسل بعدی با سوکت AM5 روی مادربردهای X670 ،B650 و A620  نصب خواهد شد.

درایور APU های پردازنده‌ AMD Ryzen 8000 گواهی WHQL را به دست آورده‌اند که نشان از تکمیل ساخت APU این پردازنده دارد

گیگابایت آخرین نسخه بتای AGESA را منتشر کرده است که برای پشتیبانی از APU نسل بعدی AM5 در این مادربردها استفاده می‌شود. سوکت AM5 تا پایان ژانویه، یک به‌روزرسانی در قالب APU نسل بعدی AMD دریافت می‌کند و این موضوع تایید می‌کند که نسخه آینده سری G رایزن، احتمالاً 8000G نام دارد و انتظار می‌رود تا دو-سه ماه آینده معرفی شود. پردازنده Ryzen 8000G دارای اولین APU در پلتفرم AM5 با بیش از دو واحد محاسباتی RDNA خواهد بود. معماری جدید گرافیکی Phoenix هم برای اولین بار در سوکت AM5 برنامه ریزی شده است. سوکت AM5 چندین نسل از پردازنده‌های Ryzen را در خود جای خواهد داد و AMD قول خود را برای پشتیبانی از این سوکت تا سال 2025 داده است.

بیانیه گیگابایت حاکی از آن است که AMD ممکن است تاریخ عرضه Zen 5 را تسریع کرده باشد تا پردازنده‌های نسل بعدی بتوانند قبل از پایان سال وارد بازار خرده فروشی شوند. با این حال، هنوز زود است که فرض کنیم AMD تراشه Zen 5 را با سرعت عرضه کند، زیرا این شرکت عرضه آن را در سال 2024 هدف قرار داده بود. این احتمال وجود دارد که تراشه‌های نسل بعدی که گیگابایت به آنها اشاره می‌کند می‌تواند شایعه به‌روزرسانیZen 4 یا همان Zen 4+ باشد. گیگابایت اعلام کرده است که نسل جدید پردازنده‌های دسکتاپ AMD Ryzen 7000 اواخر سال جاری عرضه خواهند شد. این اطلاعات از اعلامیه این شرکت در مورد سرورهای سطح پایه مبتنی بر پردازنده AMD Ryzen 7000 که در مارس 2023 معرفی شدند استخراج شده است. اگرچه سرورها با پردازنده‌های نسل Zen 4 طراحی شده‌اند، اما گیگابایت تضمین می‌کند که طراحی‌های سطح پایه کاملاً با نسل بعدی پردازنده‌ها هم مطابقت دارند.

پست های مرتبط

شرکت Palit از یک خنک‌کننده هیبریدی برای پردازنده گرافیکی جدید Game Rock رونمایی کرد

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !