شرکت بازیابی اطلاعات Attingo اعلام کرد که مشکل هاردهای SanDisk Extreme Pro سخت‌افزاری است

طبق گزارش اخیر از یک شرکت بازیابی اطلاعات به نام Attingo، نقص سخت‌افزاری مشکل اساسی در خرابی‌های اخیر هارد SanDisk Extreme Pro است که در نهایت منجر به شکایت‌های دسته‌جمعی شده‌اند.

در ماه مه مشخص شد که برخی از SSD های SanDisk Extreme Pro 4TB وسترن دیجیتال دچار از دست رفتن ناگهانی داده شده‌اند و به همین دلیل، این شرکت قول به‌روزرسانی سیستم عامل را به دارندگان مدل‌های 4 ترابایتی داد. با این حال، به نظر نمی‌رسد که تنها یک تعمیر سیستم عامل کافی باشد و مشکل پیچیده‌تر از این حرف‌هاست.

مشتریان SanDisk از SSD های قابل حمل Extreme و Extreme Pro این شرکت شکایت دارند که به طور ناگهانی داده‌ها را پاک می‌کنند و در برخی موارد غیرقابل خواندن می‌شوند. این شکایات حداقل به چهار ماه قبل بازمی‌گردد، و SanDisk امروز به خبرگزاری Ars گفت که اصلاح سیستم عامل به زودی در راه است. با این حال، SanDisk تنها یک به‌روزرسانی میان‌افزار را برای مدل‌های 4 ترابایتی تأیید کرد، علی‌رغم اینکه یکی از کارکنان Ars و جمعی از کاربران آنلاین، مشکلات مربوط به درایوهای 2 ترابایتی را هم گزارش کرده‌اند.

قطعات استفاده شده در این SSD ها نسبت به برد مدار، خیلی بزرگ هستند و باعث اتصال ضعیف می‌شوند، همچنین احتمال شکستن آن‌ها بالاتر می‌رود. قطعات بزرگ باعث دما و امپدانس بالا می‌شوند که باعث تضعیف بیشتر اتصالات می‌شود. این مسئله هنوز مشخص نیست که آیا علت لحیم‌کاری ارزان در مشکلات مشاهده شده نقش دارد یا خیر. با این حال، به نظر می‌رسد که نسخه‌های جدیدتر این SSD های SanDisk Extreme Pro با رزین اپوکسی اضافی برای ایمن‌سازی اجزای بزرگ اصلاح شده‌اند و نشان می‌دهد که وسترن دیجیتال ممکن است از مشکلات سخت افزاری مطلع باشد. با این وجود، این مدل‌های جدید هنوز با شکست مواجه هستند و به همین خاطر هم بوده است که مشتریان، خدمات بازیابی اطلاعات را به شرکت‌هایی مانند آتینگو ارسال می‌کنند.

مشکل SSD های SanDisk Extreme Pro منجر به شکایات زیادی علیه Western Digital، شرکت مادر SanDisk شده است. به نظر می‌رسد این مشکل فقط روی دسته‌ای از درایوهای اخیر تأثیر می‌گذارد. یکی از کاربران ادعا می‌کند که از طریق یک توزیع‌کننده ژاپنی به آن‌ها گفته شده است که «این مشکل باعث ایجاد سر و صدا می‌شود و فقط برای آنهایی اتفاق می‌افتد که بعد از نوامبر 2022 ساخته شده‌اند.» به گفته Häfele، مواد مورد استفاده در لحیم‌کاری برای اتصال مقاومت‌های روی برد، مستعد تشکیل حباب و شکستن آسان است.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟