گیگابایت مدل Extreme را به خانواده کارت های تورینگ خود اضافه کرد

گیگابایت دو مدل کارت گرافیک AORUS RTX 2080 Extreme و AORUS RTX 2080 Ti Extreme را به سبد کارت های تورینگ خود اضافه کرد. زمانی که در کارت های گیگابایت با نام اکستریم روبرو می شویم، مشخص است که با محصولی همه چیز تمام طرف هستیم. معمولا این خانواده از کارت های گیگابایت با خنک کننده و عملکردی عالی معرفی می شوند که به همراه ویژگی های خاص، این مدل را از دیگر اعضای خانواده برجسته تر می سازد.

این تاخیر در معرفی نشان از آن دارد که گیگابایت با خیال راحت خانواده اکستریم خود را تا دندان مسلح کرده. از ویژگی های بارز این کارت ها می توان به خنک کننده ای خاص با 3 فن 100 میلی متری اشاره کرد که با نام WINDFORCE  3X شناخته می شود. گیگابایت مدتی است که در مدل های اکستریم، ساختار سه بعدی را برای فن ها در نظر می گیرد. از این 3 فن، 2 فن در اطراف کارت با گردش هماهنگ و فن دیگر در وسط اما زیر دو فن دیگر قرار گرفته است که دارای چرخشی خلاف دو فن دیگر می باشد. طراحی فن ها به گونه ای است که هیچ تداخلی در هنگام چرخیدن با هم ندارند و البته این موردی است که به سختی می توان در نگاه اول آن را پذیرفت.

دیگر ویژگی این خانواده از کارت های گیگابایت را می توان به نورپردازی زیبای آن اختصاص داد. گیگبایت برای نورپردازی این کارت از 10 عدد منبع نور RGB برای هر فن استفاده کرده که می توان با استفاده از نرم افزار مخصوص این نورپردازی را شخصی سازی کرد. پنج نوع افکت نوری مختلف برای نورپردازی به همراه نشان AORUS که آن هم به نورپردازی مجهز شده ، چهره ای زیبا را به این کارت بخشیده است.

همچنین مواردی همچون پورت های خروجی و ضمانت از دیگر نکاتی است که گیگابایت در این کارت مد نظر داشته است. پورت های خروجی پشتیبانی تا 4 مانیتور را به راحتی برای کاربر فراهم می کند. در این بخش شاهد 3 پورت HDMI 2.0b، تعداد 3 پورت DisplayPort 1.4 و یک پورت USB Type-C هستیم. ضمانت 4 ساله هم برای کاربران از دیگر موارد قابل ذکر برای این کارت است.

پست های مرتبط

شرکت Palit از یک خنک‌کننده هیبریدی برای پردازنده گرافیکی جدید Game Rock رونمایی کرد

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !