اطلاعات اولیه از کارت گرافیک های نسل بعدی AMD

ای ام دی در حال آماده سازی شرایط برای معرفی معماری ریز پردازنده گرافیکی جدید است که نام آن از چهارمین ستاره پر نور در آسمان شب انتخاب شده است. معماری فعلی AMD در کارت گرافیک ها که برای این کمپانی بسیار موفقیت آمیز بود، با نام Vega شناخته می شد که به زودی جای خود را به فناوری جدیدی با نام Navi می دهد.

ای ام دی در تولید کارت گرافیک های مجهز به معماری ریز پردازنده Vega از دو فناوری ساخت 14 و +14 نانومتری بهره برده و اکنون قصد ورود به فضایی جدید با فناوری ساخت 7 نانومتری دارد. معماری Navi که به احتمال فراوان در سال 2019 جایگزین وگا می شود، تغییراتی قابل توجه در مشخصات و عملکرد را شامل می شود.

همچنین پیش بینی می شود که کارت گرافیک های مجهز به معماری Navi در دو نسخه با فناوری 7 و +7 نانومتری تولید شوند. طبق اطلاعات منتشر شده در سال 2017، معماری دو نسل بعد AMD نیز با نام Arcturus برای سال 2020 برنامه ریزی شده بود که به نظر می رسد با یک سال تاخیر معرفی شود.

در بازار متلاطم و آشفته کارت گرافیک که میزان تقاضا نسبت به تولیدات انویدیا و AMD افزایش چشم گیری داشته، ورود محصولات جدید AMD می تواند شرایط را تا حدودی متعادل کند، اما تا زمان ورود کارت های Navi، انویدیا می تواند از فروش سری RTX 20 نهایت استفاده را ببرد. در حال حاضر سه کارت گرافیک RTX 2080 Ti، RTX 2080 و RTx 2070 با معماری ریز پردازنده Turing توسط انویدیا معرفی شدند ولی با توجه به قیمت فروش آنها، برخی از کاربران امکان خرید کارت گرافیک جدید را ندارند!

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

انویدیا اولین ایستگاه هوش مصنوعی DGX H200 را به شرکت OpenAI تحویل داد