گیگابایت 6 کارت گرافیک از خانواده RTX 2060 را معرفی کرد

پس از معرفی کارت گرافیک میان رده RTX 2060، شرکای تجاری انویدیا یکی پس از دیگری کارت گرافیک های RTX 2060 خود را روانه بازار می کنند. در این میان گیگابایت یکی از تولیدکننده های خاص قطعات سخت افزاری، شش عضو از خانواده RTX 2060 با معماری تورینگ را معرفی کرد.

گیگابایت طبق رسم هر ساله خود زمانی که محصولی تازه در بخش کارت گرافیک ها معرفی می شود، با دست پر به میدان می آید. این شرکت این بار با 6 کارت گرافیک که هر کدام برای هدفی ساخته شده است خود را آماده رقابت با بزرگان این صنعت کرده است.

خانواده RTX 2060 گیگابایت

 کارت گرافیک AORUS GeForce RTX 2060 XTREME 6G با ویژگی های خاص خود که در هر کارتی با نشان AORUS دیده می شود، سعی بر این دارد تا نهایت کارایی و پایداری را به خریداران این مدل هدیه دهد. گیگابایت در این مدل راهکار خنک سازی تقویت شده ای را برای این مدل در نظر گرفته است. خنک کننده ای با 3 فن 100 میلی متری نه تنها هوای متمرکز را به سمت هیت سینک ها هدایت می کند بلکه می تواند مدار تغذیه و ماسفت ها را هم به خوبی خنک کند. این عملکرد می تواند کارت را در نهایت کارایی و اورکلاک به خوبی همراهی کند. این کارت از مدار بهبود یافته و کیفیت ساخت بالا بهره می برد تا در کنار نورپردازی RGB، گزینه ای باشد برای مشکل پسندان.

نهایت فرکانس کاری 1845 مگاهرتز و فرکانس حافظه 14140 مگاهرتز (XTREME 6G).

کارت های GeForce RTX 2060 GAMING OC PRO 6G و GeForce RTX 2060 GAMING OC 6G با خنک کننده ای متشکل از 3 فن می تواند راه حلی باشد برای کارتی خنک و البته پایدار. گیگابایت در سیستم خنک کننده این کارت ها از تیغه های فن بهبود یافته استفاده کرده است تا جریان هوای بیشتری را به صورت متمرکز به سمت هیت سینک ها هدایت کند. حرارت تولید شده از پردازنده گرافیکی در این کارت توسط هیت پایپ های کارآمد به خوبی دفع شده تا کارت در نهایت فرکانس هم به راحتی به کار خود ادامه دهد. مواردی همچون بک پلیت فلزی، نورپردازی RGB و کیفیت ساخت بالا، از این کارت محصولی قابل اطمینان و ارزشمند ساخته است.

نهایت فرکانس کاری 1830 مگاهرتز و فرکانس حافظه 14000 مگاهرتز (GAMING OC PRO).

نهایت فرکانس کاری 1830 مگاهرتز و فرکانس حافظه 14000 مگاهرتز (GAMING OC).

دو کارت دیگر با نام های GeForce RTX 2060 WINDFORCE OC 6G و GeForce RTX 2060 OC 6G با خنک کننده ای متشکل از دو فن 100 میلی متری که با چرخش خلاف جهت هم، می توانند جریان هوای بهینه ای را به سمت قطعات خنک کننده غیر فعال هدایت کنند. همچنین تیغه هایی با طراحی خاص، هیت سینک آلومینیومی و هیت پایپ هایی که به راحتی حرارت پردازنده گرافیکی را منتقل می کنند، از دیگر ویژگی های بخش خنک کننده این دو کارت هستند. گیگابایت برای هر دو کارت بک پلیت فلزی را با طراحی زیبا در نظر گرفته است تا در کنار زیبایی بصری، به تقویت کارت در برابر صدمات احتمالی بیافزاید.

نهایت فرکانس کاری 1770 مگاهرتز و فرکانس حافظه 14000 مگاهرتز (WINDFORCE OC).

نهایت فرکانس کاری 1755 مگاهرتز و فرکانس حافظه 14000 مگاهرتز (OC).

اما آخرین کارت گرافیک RTX 2060 در این مجموعه را کارتی با نام GeForce RTX 2060 MINI ITX OC 6G تشکیل می دهد. کارتی که با ابعاد کمتر از 17 سانتی متر خود می تواند برای فضاهای محدود و نصب بروی مادربرهایی با ابعاد کوچک مورد استفاده قرار گیرد. این کارت تنها از یک فن 90 میلی متری استفاده می کند اما با دیگر قطعات سیستم خنک کننده می تواند به راحتی حرارت پرد ازنده گرافیکی را دفع کند تا گزینه ای باشد برای دوست داران کرات گرافیک هایی با ابعاد کوچک.

نهایت فرکانس کاری 1695 مگاهرتز و فرکانس حافظه 14000 مگاهرتز (MINI ITX OC).

پست های مرتبط

شرکت Palit از یک خنک‌کننده هیبریدی برای پردازنده گرافیکی جدید Game Rock رونمایی کرد

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !