رویایی که به واقعیت تبدیل می شود / تلویزیون 85 اینچ 4K با نرخ بروزرسانی 240 هرتز

قطعاً می دانید وقتی که رزولوشن یک نمایشگر بیشتر می شود، بالا بردن نرخ بروزرسانی آن نیاز به پهنای باند بسیار زیادی دارد. به همین دلیل است که حتی نمایشگرهای 4K گران قیمت از نهایت نرخ بروزرسانی 144 هرتز پشتیبانی می کنند. اما اکنون اطلاعاتی از نمایشگری غول پیکر 4K با نرخ بروزرسانی 240 هرتز در دست است.

شرکت AUO مدتی است که به ساختاری خاص در تولید نمایشگر متعهد شده است. نمایشگرهایی با اهداف خاص برای رسیدن به نهایت عملکرد، موردی است که تا کنون از این کمپانی دیده شده. اما اخیراً بر اساس گزارش DisplaySpecifications این شرکت از یک تلویزیون 85 اینچ 4K با نرخ بروزرسانی 240 هرتز رونمایی کرده است که هدف اصلی آن گیمرها هستند.

بر اساس این گزارش که البته اطلاعات دقیقی از این محصول منتشر نکرده، اعلام می شود که این نمایشگر نه تنها دارای نرخ بروزرسانی بالا است بلکه می تواند طیف رنگی DCI-P3 را با پوشش 96 درصد ارائه کند که عدد بسیار عالی است.

همانطور که در ابتدا مطلب به آن اشاره کردیم، تمام نمایشگرهای 4K دارای نهایت نرخ بروزرسانی تصویر 144 هرتز هستند. فعال سازی 240 هرتز در چنین دقتی نیاز به پهنای باند بسیار بالا برای انتقال داده دارد. به طور مثال اتصالاتی مانند HDMI 2.1 یا DisplayPort 2.0 دارای پهنای باند بالایی هستند و البته گزینه مناسب برای چنین نمایشگرهایی. اما اتصالی مانند HDMI 2.1 برای انتقال داده در چنین حجمی نیاز به فشرده سازی جریان یا DSC دارد. در واقع این اتصال نیاز به پهنای باند 42.6 گیگابیت در ثانیه دارد. اتصال DisplayPort 2.0 که هنوز در هیچ یک از نمایشگرها وجود ندارد، حداقل به پهنای باند 52.22 گیگابیت در ثانیه نیاز دارد تا محتوا را در نمایشگر 4K با نرخ 240 هرتز ارائه کند. جالب است بدانید که محتوای HDR برای پخش در چنین نمایشگری نیاز به پهنای باند 77.37 گیگابیت در ثانیه دارد.

پست های مرتبط

اپل وجود مشکل پخش نشدن صدای آلارم آیفون را تایید کرد

گوگل 20 میلیارد دلار در سال 2022 به اپل پرداخت کرده تا موتور جست‌وجویش در حالت پیش‌فرض باقی بماند !

اپل واچ اولترا 3 ارتقای سخت‌افزاری زیادی را ارائه نمی‌دهد