امروز: ۱۴۰۵/۰۴/۰۳ ساعت : ۱۹:۳۶

احتمالاً در آینده سری آیفون‌های جدید به کارمان نیاید !

اپل سابقه طولانی در حذف خیلی چیزها دارد. اول جک هدفون حذف شد، بعد نوبت به کانکتور لایتنینگ رسید و حالا هم نوبت خشاب سیم‌کارت رسیده که به‌طور کامل از آیفون خداحافظی کند.

در آیفون 17 پرو و آیفون 17 پرو مکس، به نظر می‌رسد اپل راه هوشمندانه‌ای پیدا کرده تا با یک پاداش جذاب، کاربران را به سمت مدل‌های eSIM سوق دهد: باتری بزرگ‌تر.

ظرفیت باتری‌ها نشان می‌دهد اپل چگونه آرام‌آرام کاربران را به سمت آیفونی بدون خشاب سیم‌کارت سوق می‌دهد. باتری آیفون 17 پرو با خشاب سیم‌کارت فیزیکی حدود 3988 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد، اما نسخه eSIM نزدیک به 4252 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد.

در آیفون 17 پرو مکس هم همین تفاوت دیده می‌شود: مدل دارای خشاب سیم‌کارت، باتری 4823 میلی‌آمپرساعتی دارد، در حالی که نسخه eSIM به 5088 میلی‌آمپر ساعت می‌رسد. این اعداد در عمل حدود یک ساعت کارکرد بیشتر هنگام تماشای ویدیو، بازی یا مرور اینترنت به شما ارائه می‌دهد.

اپل می‌توانست ظرفیت باتری‌ها را یکسان نگه دارد، اما این کار را نکرد؛ چون به شکل خاموش و بی‌صدا می‌خواهد خریداران eSIM را با چیزی پاداش دهد که برای همه اهمیت دارد: عمر باتری بیشتر. این مشوق ظریف اما مؤثر می‌تواند کاربران را به سمت پذیرش eSIM سوق دهد، بدون اینکه اپل چیزی را به‌طور مستقیم اعلام کند. از نگاه اپل، این تصمیم همچنین فشار مضاعفی بر اپراتورهایی وارد می‌کند که هنوز بر استفاده از سیم‌کارت فیزیکی پافشاری می‌کنند.

آیفون 17 پروالبته این اولین بار نیست که اپل کاربران را به سمت eSIM هل می‌دهد. آیفون 14 در آمریکا بدون خشاب سیم‌کارت عرضه شد و مشتریان مجبور شدند به eSIM روی بیاورند. اما اجرای این سیاست در سطح جهانی چالش‌برانگیز است، چون در کشورهایی مثل کشور ما که اپراتورها هنوز از eSIM پشتیبانی نمی‌کنند، می‌تواند به کاهش فروش منجر شود.

حالا اپل با دادن یک مزیت واقعی یعنی باتری قوی‌تر به مدل‌های eSIM، انتخاب را برای کاربران آسان‌تر می‌کند و در عین حال اپراتورها را تحت فشار می‌گذارد تا سریع‌تر این فناوری را بپذیرند. کاربران هم خواستار مدل‌های eSIM از اپراتورهای خود خواهند شد و این تغییر سرعت می‌گیرد.

واضحاً اپل آینده آیفون را تنها بر پایه eSIM می‌بیند و حاضر است در عوض چیزی به شما بدهد. برای کاربران، این معامله به‌نوعی یک امتیاز خوب محسوب می‌شود؛ چراکه داشتن باتری بزرگ‌تر یکی از بهترین «مشوق‌ها»یی هست که اپل می‌تواند ارائه کند و احتمالاً افراد بیشتری را قانع کند که از سیم‌کارت فیزیکی دل بکنند.

ما اینجا در رسانه خبری بنچیمو آخرین اخبار مرتبط با تکنولوژی را پوشش می‌دهیم، پس حتماً با ما همراه باشید. شما در مورد آیفون‌های بدون خشاب سیم‌کارت چه نظری دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

احسان نیک پویا

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *