نگاهی کوتاه به تاریخچه و فعالیت های msi به بهانه 36 سالگی این شرکت

سی و شش سال از اولین روزهای شروع به کار شرکت msi می گذرد. شرکتی تایوانی که اکنون در گروه برترین تولیدکنندگان محصولات گیمینگ و یکی از برترین های مادربرد و کارت گرافیک است. به بهانه 36 سالگی این شرکت تایوانی قصد داریم نگاهی به فعالیت های این شرکت در این سال ها و در ایران داشته باشیم.

شرکت msi در سال 1986 کار خود را آغاز کرد و به سرعت توانست فعالیت های بین المللی خود را گسترش دهد. این شرکت اولین تمرکز خود را بروی ساخت مادربرد و کارت گرافیک گذاشت به طوری که در همان سال تاسیس، اولین مادربرد خود را معرفی کرد. به مرور تولیدات این شرکت بیشتر و با تحقیق و توسعه گسترده، محصولاتی رقابتی را راهی بازار کرد.

در سال 1997 مهمترین کارخانه این شرکت شکل گرفت تا اتفاقات مهم و رویکرد جدید در دستور کار قرار بگیرد. گسترش سبد محصولات به مرور و پس از سال 2000 شکل تازه ای به خود گرفت به طوری که حتی کامپیوترهایی مجهز به قلم و پس از آن اولین پخش کننده صوتی این شرکت هم به طور رسمی معرفی شد. در سال 2003 اولین نوت بوک msi راهی بازار شد و در سال 2009 هم اولین نسل از لپ تاپ های باریک و All-in-One هم به سبد کالاها اضافه شد.

MS-4125
سال: 1993

اهمیت فعالیت های برون مرزی برای msi چنان مهم بود که در سال 2002 مرکز لجستیک اروپایی خود را در هلند افتتاح کرد. پیشرفت این شرکت به نوعی شکل گرفت که در سال 2008 نام این شرکت در بین 20 شرکت جهانی تایوان دیده شد.

همکاری های مختلف msi با شرکت های معتبر باعث شد تا محصولاتی متفاوت و جلوتر از زمان به جهانیان معرفی شود. به طور مثال در سال 2015 با همکاری msi و شرکت فناوری ردیابی چشم Tobii، لپ تاپ هایی با قابلیت ردیابی چشم گیمرها معرفی شد و یا در سال 2016 ام اس آی یکی از شرکای تجاری HTC در پروژه Vive-ready برای ارائه تجربیات واقعیت مجازی معرفی شد. با اینکه msi به هر بهانه ای از گیمرها و برترین مسابقات حمایت می کرد، اما این فعالیت ها را به مرور زمان پر رنگ تر ساخت. در سال 2018 تولیدکنندگان محتوا برای این شرکت تایوانی رنگ تازه ای پیدا کرده بودند و دقیقاً به همین دلیل بود که از این سال محصولاتی مختص تولیدکنندگان محتوا، مهندسین و هنرمندان معرفی شد.

از آنجا که msi فعالیت خود را با مادربرد و کارت گرافیک آغاز کرد، این حوزه برای این شرکت تایوانی اهمیت بسیاری داشت. معرفی زیر برندهای معتبری همچون “لایتنینگ” ، “گادلایک” و “سوپریم” مشخص کننده این اهمیت بود. سه زیر برندی که می توانند به تنهایی بار محبوبیت این شرکت را به دوش بکشند. اما در این بین زیر برندهای دیگری همچون “CARBON” و “TOMAHAWK” در بخش مادربرد و “GAMING” و “VENTUS” در بخش کارت گرافیک ها نظر بسیاری از کاربران در جهان را جلب کرد.


ده سال با کارت گرافیک های حرفه ای خانواده LIGHTNING ام اس آی


ام اس آی سال ها خود را به عنوان یکی از برترین تولیدکننده های محصولات گیمینگ معرفی می کرد اما به نظر می رسید هنوز سبد محصولات این شرکت تمام نیاز گیمرها و کاربران را پوشش نمی دهد. همین هم دلیلی شد برای تولید و ساخت طیف وسیعی از محصولات. این شرکت در کنار تولید مادربرد، کارت گرافیک، مانیتور، لپ تاپ و کامپیوترهای آماده، به مرور خط تولید پاور، خنک کننده، صندلی گیمینگ، ماوس و کیبورد، کیس، هدست، استریپ های نورپردازی، کنترلر گیمینگ، ماوس پد، حافظه SSD M.2 و هر آنچه برای یک سیستم گیمینگ مورد نیاز است را راه اندازی کرد.

با گسترش محصولات نیاز بود تا راه شناخت رده محصولات برای کاربران آسان سازی شود. با این وجود زیر برندهای مختلف شکل گرفتند و به مرور زبان طراحی این زیر برندها هماهنگ با هم شد.

این شرکت در طول 36 سال فعالیت خود بارها اولین ها را معرفی کرده، رکوردهای جهانی بی شماری را جابجا کرده و جوایز و نشان های معتبری را هر ساله برای محصولات خود دریافت می کند. در واقع msi این مهم را مدیون تیم قوی تحقیق و توسعه در کشورهای مختلف است. تیمی که نیاز کاربران در سراسر جهان را بررسی کرده و بر اساس نیاز، محصول در خور را به بازارهای بین المللی یا بومی ارائه می کنند. شاید بتوان گفت یکی از مهترین ویژگی های شرکت msi این است که حتی بروی محصولات اقتصادی خود هم حساسیت بالایی در کیفیت ساخت و متریال به کار رفته دارد.

حضور این شرکت تایوانی در ایران هم با فراز و نشیب های متعددی همراه بود اما اکنون این شرکت با همکاری شرکت های معتبر خدماتی، جدیدترین محصولات را با طیف وسیعی از تنوع وارد بازار کشور می کند. واردات قطعات و محصولات msi که به گارانتی معتبر مجهز هستند، با وسواس بسیار انجام شده تا کاربران ایرانی محصول نهایی ایده آلی را خریداری کنند. باید عنوان کنیم که هم اکنون مادربردهای مختلف، کارت گرافیک های متنوع، کیبورد، ماوس، خنک کننده پردازنده، سالید M.2، هدست گیمینگ و بسیاری از دیگر محصولات این شرکت تایوانی در بازار داخلی موجود است.

ام اس آی تلاش کرده تا سبد محصولات خود را برای کاربران ایرانی افزایش دهد، به طوری که هم اکنون تمام تجهیزات گیمینگ در کنار جدیدترین قطعات سخت افزاری و لپ تاپ را می توانید از بازار داخلی خریداری کنید.

به روزرسانی : طیف وسیعی از تجهیزات جانبی گیمینگ MSI با گارانتی آونگ وارد بازار شد

پست های مرتبط

گوگل 20 میلیارد دلار در سال 2022 به اپل پرداخت کرده تا موتور جست‌وجویش در حالت پیش‌فرض باقی بماند !

اپل واچ اولترا 3 ارتقای سخت‌افزاری زیادی را ارائه نمی‌دهد

دستگاه Rabbit R1 بیشتر به یک برنامه اندرویدی شباهت دارد تا یک گجت !