چگونه لوازم یدکی کیا و هیوندای را با قیمت مناسب خریداری کنیم ؟

از برترین و شناخته شده ترین کمپانی های خودرو سازی می توانیم از کمپانی هیوندای و کیا نام ببریم. زمانی که صحبت از محصولات این دو کمپانی می شود، پای قیمت لوازم یدکی هیوندای و قیمت لوازم یدکی کیا به میان می آید. چرا که هر خودروی پس از مدتی نیاز به تعویض قطعات دارد. این مسئله می تواند باعث طول عمر بیش تر خودرو شود.

اما همان طور که گفته شد، قیمت لوازم یدکی هیوندای و کیا، امر مهمی است که بیش تر مصرف کنندگان و دارندگان خودرو های این دو کمپانی، به آن اهمیت می دهند. در این مطلب به صورت کامل در مورد قیمت لوازم یدکی خودرو های کیا و هیوندای صحبت خواهیم کرد. اما پیش از هر چیزی باید بدانید که هر خودرویی از قطعات و بخش های مختلفی تشکیل شده است که قسمت های کوچک تری را در بر می گیرد. در ادامه به شرح آن ها نیز خواهیم پرداخت.

معرفی لوازم یدکی خودرو های هیوندای و کیا

همان طور که پیش تر گفته شد، لوازم یدکی هیوندای و لوازم یدکی کیا، شامل بخش های مختلفی می شود. هر یک از این بخش ها نیز قسمت های کوچک تری را با جزییات بیش تر در خود جای می دهند. اما به طور کلی دسته بندی های متفاوتی برای آن صورت گرفته است که‌ در قطعات بدنه و تزیینات، سیستم روشنایی، سیستم جلو بندی و تعلیق، قطعات موتوری، قطعات سیستم ترمز، سیستم رادیاتور، قطعات برقی، قطعات مصرفی خلاصه می شود. در ادامه هر از این دسته بندی ها را معرفی کرده ایم:

قطعات بدنه و تزیینات: 

رینگ چرخ، رام، درب، آیینه بغل، گلگیر، شلگیر، سپر، دیاق و…

سیستم روشنایی: 

مه شکن، پروژکتور، هدلایت، چراغ خطر، شبرنگ، چراغ جلو، راهنما آینه، چراغ دنده عقب و…

سیستم جلوبندی و تعلیق: 

فنر لول، سگ دست، سیبک، کمک فنر، قرقری، دسته موتور، پمپ هیدرولیک، پمپ کلاچ، اکسل، سر پلوس و…

قطعات موتوری: 

یاتاقان ثابت و یاتاقان متحرک، واشر سر سیلندر، زنجیر تایم، سر سیلندر، میل سوپاپ دود و هوا، واشر کامل و…

قطعات سیستم ترمز: 

پمپ ترمز، سیم ای بی اس چرخ، استپ ترمز، میل ژامبون، پمپ ترمز، کاسه چرخ و…

سیستم رادیاتور:

کمپرسور کولر، رادیاتور کولر، سینی رادیاتور، کندانسور کولر، مجموعه فن آب، منبع آب، درب رادیاتور، رادیاتور بخاری و…

قطعات برقی:

کمپرسور کولر، کروز کنترل، سنسور ها، کویل، فشنگی دمای آب، ترموستات، مقاومت فن موتور

قطعات مصرفی:

شمع، لنت ترمز، دیسک ترمز، صافی بنزین، فیلتر روغن، فیلتر بنزین، فیلتر هوا، فیلتر کابین

قیمت لوازم یدکی هیوندای – کیا

پیش تر گفته شد که قیمت لوازم یدکی هیوندای و لوازم یدکی کیا، برای دارندگان و مصرف کنندگان خودرو های این دو کمپانی بسیار حائز اهمیت می باشد. اما لازم است نکاتی را در این رابطه بدانید تا در زمان خرید و تهیه آن ها دچار مشکل نشوید.

به طور کلی قیمت های مختلفی از لوازم یدکی هیوندای و کیا را در بازار مشاهده می کنید. اما برخی از آن ها جزو لوازم یدکی اورجینال نبوده و جزو محصولات چینی و تقلبی محسوب می شوند. همین طور برخی از آن ها استوک بوده و پیش تر بر روی خودرو دیگری استفاده شده است.

اما قطعات اورجینال و درجه یک که با نام قطعات جنیون در بازار شناخته می شوند، علاوه بر این که می توانند سلامت خودرو شما را تضمین کنند، از قیمت بیش تری نیز برخوردار هستند. به همین خاطر شاید به دلیل بالا بودن قیمت لوازم یدکی هیوندای یا کیا، به سراغ قطعات استوک و یا چینی بروید.

لازم است این نکته را بدانید که قطعات تقلبی و فیک، می توانند آسیب های جبران ناپذیری را به سلامت خودرو وارد کنند. از این رو در زمان عیب یابی و تعمیر خودرو، شما متحمل هزینه های بیش تری خواهید شد. به شما توصیه می کنیم که حتما در زمان خرید قطعات خودرو، به سراغ مدل های فابریک و اصل آن بروید تا از پیش آمدن مشکلات بعدی برای اتومبیل جلوگیری نمایید.

نحوه خرید لوازم یدکی هیوندای – کیا

روش های مختلفی برای خرید لوازم یدکی کیا و لوازم یدکی هیوندای وجود دارد. یکی از روش های مرسوم و شناخته شده، مراجعه حضوری به فروشگاه می باشد. امروزه نیز در محدوده چراغ برق و یا ستارخان یا خیابان ملت، فروشگاه های مختلفی در زمینه فروش لوازم یدکی و قطعات خودرو فعالیت می کنند. اما باید در زمان خرید به سراغ معتبر ترین آن ها بروید.

البته نا گفته نماند که روش های دیگری مانند خرید تلفنی و یا خرید اینترنتی و آنلاین، برای تهیه کردن لوازم یدکی کیا و لوازم یدکی هیوندای وجود دارد. اما انتخاب این روش های نیز مستلزم این است که شما فروشگاهی شناخته شده و معتبر را انتخاب کنید تا از استفاده قطعات غیر اورجینال و تقلبی جلوگیری شود.

پست های مرتبط

تسلا مدل Y در بین 10 خودروی برقی برتر سال 2023 نیست !

اسکوتر محبوب یاماها آیروکس 155 مدل 2023 به کنترل کشش مجهز می شود !

دوچرخه برقی BUXUS Eva به سبک موتور سیکلت با برد 103 کیلومتر