بازی Abandoned یک انحصاری منحصربه فرد برای Playstation 5 خواهد بود

هنوز نسل نهم به خوبی معرفی نشده است و لازمه آن هم بازی هایی هستند که باید از تکنولوژی های جدید استفاده می کنند. نسل جدید با یک چیز نمود واضح پیدا می کنند، آن هم فناوری های بصری است. شرکت Sony هم در تلاش است تا عنوان هایی را ارائه کند تا قدرت Playstation 5 را به رخ بکشد. عنوان جدید شرکت Blue Box Game Studios با نام Abandoned یک انحصاری خوب برای پلی استیشن 5 به نظر می رسد.

آیا سبک بقا متحول می شود؟

وقتی صحبت از سبک بقا می شود عنوان های زیادی را نمی توانیم مثال بزنیم که خوب پیاده سازی شده باشند و یا حتی ماندگار شده باشند. عنوان Abandoned خود را در سبک بقا معرفی کرده و شما را در نقش شخصی به نام جیسون لانگ فیلد قرار می دهد. جیسون در جنگلی مخوف و بسیار دور دست به هوش می آید و متوجه می شود که هیچ چیز برای زنده ماندن در اختیار ندارد و باید برای ادامه بقا به دنبال آب، غذا و جای خواب بگردد. بحران در جایی به اوج می رسد که متوجه می شوید شما یک قربانی برای شکارچی جنگل هستید و باید از خودتان در بدترین وضعیت محافظت کنید.

توسعه دهندگان در مصاحبه های خود به این مساله اشاره کردند که تلاش زیادی برای ارائه یک فضاسازی خوب انجام داده اند و حتی بیان کرده اند که خواستند یک اثر رئالیسم تمام عیار را خلق کنند.

حسن کهرمان بنیانگذار Blue Box Game Studios، در مصاحبه با مجله Play انگلیس بار دیگر در مورد واقع گرایی رها شده در این عنوان صحبت کرده است و تأکید می کند که این یکی از اصول بازی تیرانداز ما خواهد بود. بر این اساس بازیکنان باید در Abandoned استراتژی داشته باشند که چه زمانی پنهان شوند و چه زمانی تیراندازی کنند.

گیم پلی هم همانند گرافیک بازی واقع گرایانه خواهد بود، دویدن یا حرکات پرتحرک نیز بر وضعیت جسمی قهرمان اصلی جیسون لانگفیلد تأثیر می گذارد و همین هم باعث می شود که در مبارزات احتیاج زیادی به مقدار انرژی خودتان داشته باشید. توسعه دهنده تلاش می کند قدم های بزرگتری را بردارد تا به گیم پلی عمیق تری دست پیدا کند، مثلا اگر جیسون لانگ فیلد زخمی شده باشد، باید از زخم مراقبت کنند تا عفونت نکند و سلامتی تان را به خطر نیندازد.

یک انحصاری با گرافیک خوب؟

در تریلر به نمایش درآمده گرافیک بازی Abandoned بسیار جالب توجه است، فضاسازی ها قطعا بسیار تاثیرگذار هستند و حس ترس و تنهایی را به خوبی به شما القا می کنند. نورپردازی ها شگفت هستند و می توانید تلاش ت.سعه دهنده را به خوبی مشاهده کنید.

انگیز به نظر می رسند و می تواند به ما نوید یک انحصاری خوب برای PS5 را بدهد. البته شاهد افت فریم های عجیبی در این نمایش بودیم، در کنار این مساله طراحی دست کاراکتر ضعف عجیبی دارد و بیشتر حالت پلاستیک مانند دارد و حس خوبی را القا نمی کند.

توسعه دهنده هم نظرات خود را در این مورد بیان می کند، تیم ما هنوز در حال بهره گیری بیشتر از امکانات ویژه PS5 است، اما ما به نقطه ای رسیده ایم که می توانیم محیط های واقع بینانه بی نظیری را ارائه دهیم. اگرچه این تیزر نتیجه نهایی کار تیم ما نبود و نرخ فریم آن ایده آل نبود، اما نسخه فعلی آن بین 50 تا 60FPS  اجرا می شود.

بازی Abandoned برای انتشار در سه ماهه چهارم سال 2021 در نظر گرفته شده است.

پست های مرتبط

Jez Corden گزارش کرد که بازی‌های Halo و Forza به پلی‌استیشن می‌آیند

نسخه Early Access بازی Grey Zone Warfare امروز در استیم منتشر می‌شود

کنسول نینتندو سوییچ 2 از رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کند