شرکت AMD کمبود کارت گرافیک ها را با تولید کارت های مرجع جبران می کند

کمبود کارت گرافیک نه تنها باعث شد دست گیمرها به کارت محبوبشان نرسد بلکه افزایش قیمت، تلخ ترین اتفاق این مشکل بود. اما شرکت AMD که قرار بود تولید کارت گرافیک های مرجع RX 6000 را متوقف کند، اخیراً با تصمیمی عالی، تولید این کارت ها را ادامه می دهد.

مدیر ارشد گروه فناوری های Radeon در مصاحبه ای با رسانه ها عنوان کرد که تولید کارت گرافیک های مرجع ادامه دارد تا به سرعت در سه ماهه اول سال 2021 در دسترس خریداران قرار گیرد. البته AMD همچنان به پشتیبانی شرکای تجاری خود نیاز دارد تا کارت های سفارشی بیشتری را به سمت بازار هدایت کنند.

سال گذشته AMD تایید کرد که این شرکت تولید کارت گرافیک های مرجع را تنها تا اوایل سال 2021 ادامه خواهد داد. پس از مدتی اندک این شرکت دیگر کارت های مرجع را تولید نکرد تا در نهایت پیدا کردن مدل های پایه برای کاربران به کابوس تبدیل شود. اما این شرکت تصمیم گرفته است تا کارت های مرجع سری RX 6800 و RX 6900 XT را برای مدت نامعلومی تولید کند.

با این وجود امیدواریم AMD با این تصمیم کمی به موجودی بیشتر بازار کمک کند. شاید کارت های سفارشی پتانسیل بیشتری در اورکلاک و خنک سازی داشته باشند اما طراحی کارت های مرجع جدید AMD بسیار جذاب بود. طراحی که به اورکلاک واکنش خوبی نشان می دهد و البته همچنان به عنوان یک کارت مرجع، سیستم خنک کننده خوب و پایداری دارد. همین موارد لازم است تا خریداران از خرید کارت مرجع دل سرد نشوند.

پست های مرتبط

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !

مایکروسافت از OpenAI برای عرضه موتور جست‌وجوی جدیدش حمایت کرد