کارت‌های گرافیک ارزان قیمت و فوق‌العاده اقتصادی AMD Radeon RX 600 معرفی شدند

بسیاری از کاربران هنوز هم برای خرید کارت های گرافیک ارزان قیمت به سراغ مدل هایی مانند AMD RX 560 و AMD RX 570 می روند؛ این مدل ها مدتی است که با ورود تراشه های NVIDIA Turing و حتی AMD NAVI، زیر سایه سالخوردگی قرار گرفته و ارزش خرید آنها زیر سوال رفته است. اینک AMD در تلاش بر احیای نسل ارزان قیمت خود، کارت های گرافیک Radeon RX 600 را برای جایگزینی با نسل دوم Polaris معرفی کرده است.

معماری ستاره قطبی یا همان Polaris، دوبار تا کنون توسط AMD بروزرسانی شده و برای اولین بار در سری RX 400 با حواشی فراوان معرفی شدند. سپس AMD سری RX 500 را معرفی کرده و حتی در ماه های گذشته نیز با افزودن RX 590 به این خانواده، سعی در احیای آنها داشت. حال AMD به صورت رسمی در وب سایت خود مشخصات کارت گرافیک Radeon RX 600 را در حالی اعلام کرده است که خبری از مدل های رفرنس نخواهد بود!

این شرکت تایید کرده است که کارت های گرافیک Radeon RX 600 تنها توسط سازندگان کارت گرافیک تولید شده و هیچ نمونه مرجعی در کار نخواهد بود. نکته عجیب دیگر در مورد سری Radeon RX 600 آن است که با وجود معرفی 5 مدل جدید، هیچ یک از کارایی بالا برخوردار نبوده و حتی حریف RX 580 هم نیستند؛ تمامی مدل ها با رابط حافظه 64 بیتی، 4 گیگابایت حافظه GDDR5 و عملکرد متوسط رو به پایین طراحی شده اند.

پس AMD باید قیمت بسیار پایینی را برای آنها مد نظر قرار دهد؛ در غیر این صورت خرید آنها هیچ گونه توجیه اقتصادی نخواهد داشت. AMD در وب سایت خود اشاره ای به تاریخ عرضه این سری نکرده اما می دانیم که با توجه به داده های دیگر، در 3 ماهه سوم سال 2019 وارد میدان خواهند شد.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟