کیت حافظه AORUS RGB Memory 3600MHz با ویژگی های شگفت انگیز معرفی شد

شرکت گیگابایبت برای تکمیل کردن سبد محصولات خود، مدتی است که کیت های حافظه را روانه بازار می کند. کیت هایی که از طراحی ساده ای برخوردار هستند اما ظاهر جذابی دارند و می توانند به عنوان گزینه ای ایده آل در نظر گرفته شوند. جدیدترین کیت این شرکت با نام  AORUS RGB Memory 3600MHz این بار با ظاهری آشنا اما ویژگی های جالب معرفی شده است.

کیت جدید حافظه RGB Aorus دارای دو ماژول رم 8 گیگابایتی است. ماژول هایی که در مجموع ظرفیت 16 گیگابایت در را ارائه می دهند و همانطور که در مشخصات و بروی جعبه کیت نوشته شده است، از فرکانس کاری 3600 مگاهرتز پشتیبانی می کنند. پروفایل XMP 2.0 همچون دیگر ماژول های حرفه ای برای رسیدن به نهایت فرکانس کاری الزامی است.

همانطور که در اول این مطلب اشاره شد، کیت جدید Aorus از چند ویژگی خاص پیروی می کند که باعث شده رم های جدید این شرکت در سطح جدیدی از امکانات قرار گیرد. فناوری AORUS Memory Boost یکی از این ویژگی ها است که با فعال کردن آن در بایوس، بجای فرکانس کاری 3600 مگاهرتز، به فرکانس 3733 مگاهرتز دست می یابید. البته این افزایش فرکانس تنها با استفاده از مادربردهای گیگابایت امکان پذیر است. در ادامه لیست مادربردهای پشتیبانی شده را می بینید که در بخش مادربردهای Z390 به وضوح تاکید شده است که این فناوری تنها از پردازنده های اینتل که به پسوند K مجهز هستند، پشتیبانی می کند. همچنین با توجه به لیست منتشر شده از سوی گیگابایت مشخص می شود که مادربردهای Z390 از نهایت فرکانس 3700 مگاهرتز و مادربردهای X570 از نهایت فرکانس 3733 مگاهرتز استفاده می کنند.

شاید این فناوری اختصاصی برای کاربرانی که از مادربرد دیگر برندها استفاده می کنند خوشایند نباشد، اما این کاربران هم با فرکانس 3600 مگاهرتز روبرو هستند که فرکانس کمی برای عملکرد عالی خصوصاً در بازی ها نیست. گیگابایت با این فناوری اختصاصی در تلاش است تا کاربران را به خرید محصولاتش تشویق کند.

زمان تاخیر ماژول ها با فرکانس معمولی برابر با 39-19-19-18 اما با فعال کردن AORUS Memory Boost زمان تاخیر در پلتفرم اینتل به 43-19-19-19 و در پلتفرم AMD به 43-19-19-20 تغییر پیدا می کند.

گیگابایت دو مدل کیت AORUS RGB Memory 3600MHz را در نظر گرفته است. اولین مدل با دو ماژول 3600 مگاهرتز روانه بازار می شود و دیگری در کنار دو ماژول 3600 مگاهرتز، دو ماژول ساختگی هم قرار گرفته است که از دیگر جذابیت های این سری از محصولات گیگابایت است. مطمئناً پر کردن تمام اسلات های DIMM کاری هزینه بر است اما گیگابایت این ایده را عملی کرده تا کاربران با هزینه کمتر تمام اسلات های رم را پر کرده و دیگر شاهد جای خالی دو اسلات خالی رم نباشند.

گیگابایت در کیت دوم دو رم ساختگی را در نظر گرفته که تنها به هیت سینک، نورپردازی RGB و PCB ساختگی مجهز هستند. در واقع کاربران با خرید این کیت چهار ماژول با نورپردازی زیبای RGB را دریافت می کنند که تنها دو عدد از آنها ماژول های رم واقعی است. عملی کردن این ایده تنها مناسب کاربرانی است که به زیبایی فضای داخل کیس اهمیت می دهند.

پست های مرتبط

شرکت Palit از یک خنک‌کننده هیبریدی برای پردازنده گرافیکی جدید Game Rock رونمایی کرد

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !