امروز: ۱۴۰۵/۰۴/۰۳ ساعت : ۰۲:۲۹

اپل قصد دارد از جانشین فناوری LTPO OLED یعنی HMO در آیفون 18 استفاده کند

هنوز چند محصول اپل هنوز از فناوری LTPO OLED بهره‌مند نشده‌اند، اما شایعه شده که این شرکت از این مرحله عبور کرده و در حال توسعه نمایشگرهای High Mobility Oxide (HMO) است.

طبق گزارش‌های قبلی، این نوع پنل‌ها قرار است قابلیت‌های جدیدی ارائه دهند و به‌ویژه برای آیفون‌ها مزایای قابل توجهی داشته باشند. در آن زمان تصور می‌شد اپل برای توسعه چنین نمایشگرهایی به زمان زیادی نیاز دارد، اما اکنون یک شایعه جدید ادعا می‌کند اپل تأمین‌کننده لازم را پیدا کرده و تولید انبوه شاید زودتر از انتظار آغاز شود.

این فناوری جدید توجه زیادی را جلب کرده، اما به نظر می‌رسد فعلاً فقط اپل قصد دارد از نمایشگرهای HMO در محصولاتش احتمالاً ابتدا در آیفون استفاده کند. طبق اطلاعات منتشر شده در وبلاگ yeux1122، اپل برای تولید این نمایشگرها با سامسونگ وارد یک همکاری انحصاری شده. از این همکاری به‌عنوان «انحصاری» یاد می‌شود، چراکه در شایعات فعلی هیچ شرکت دیگری نام برده نشده.

سامسونگ قبلاً در سال 2021 یک «پروژه ملی در مقیاس بزرگ» را برای توسعه فناوری HMO به پایان رساند و از 2023 مراحل تجاری‌سازی آن را آغاز کرده بود. احتمالاً اپل به این دلیل سامسونگ را انتخاب کرده که علاوه بر سابقه همکاری طولانی با این شرکت، سامسونگ در حال حاضر تنها تولیدکننده‌ای است که می‌تواند این نمایشگرها را در حجم بالا تأمین کند.

آیفون 18از آنجا که گزارش شده BOE نتوانسته استانداردهای اپل را برای نمایشگرهای OLED آیفون 17 پرو و آیفون 17 پرو مکس برآورده کند، این شرکت چینی عملاً شانسی برای این پروژه نداشت. شرکت LG هم از نظر حجم تولید توان رقابت با سامسونگ را ندارد و همین موضوع باعث شده سامسونگ تنها گزینه مناسب برای تولید پنل‌های HMO باشد.

بزرگ‌ترین مزیت فناوری High Mobility Oxide این است که ساخت آن ارزان‌تر تمام می‌شود، چون به فرایندها و تجهیزات کمتری نیاز دارد. علاوه بر این، مصرف انرژی این نوع نمایشگرها هم به‌طور قابل توجهی کمتر است. با این حال، از آنجا که «بازه ساخت» این پنل‌ها بسیار کوتاه است، تولیدکنندگانی مانند سامسونگ شاید با مشکلات فنی مواجه شوند؛ از جمله چالش‌هایی در نرخ بازده و پایداری تولید.

با این حال، اگر شایعه مربوط به آغاز تولید انبوه در سال 2026 درست باشد، می‌توان انتظار داشت که نمایشگرهای HMO در سال 2026 راه خود را به آیفون 18 پرو، آیفون 18 پرو مکس و حتی آیفون تاشوی اپل باز کنند.

ما اینجا در رسانه خبری بنچیمو آخرین اخبار مرتبط با تکنولوژی را پوشش می‌دهیم، پس حتماً با ما همراه باشید. شما در مورد فناوری نمایشگر High Mobility Oxide اپل چه نظری دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

احسان نیک پویا

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *