تولید گوشی های هوشمند اپل در هند و تایوان / جایگزین های چین مشخص شدند

از اواخر سال میلادی 2019 بود که امریکا، شرکت های چینی را به دلیل نقض پروتکل های امنیتی تحریم کرد. همین امر سبب شد تا اپل شرکت های تولیدی خود در چین را تعطیل کند. حال اپل قصد دارد تا تولیدات جدید گوشی های هوشمند خود را در کشور های هند و تایوان شروع کند. گویا بزودی قرار نیست روابط تجاری و سیاسی چین و امریکا بخوبی گذشته شود.

تحریم های شرکت های چینی، با هواوی و ZTE شروع شد و مشکلات بسیار جدی برای این دو شرکت، مخصوصا هواوی به وجود آورد. هواوی با اجرایی شدن این تحریم ها، دیگر اجازه فروش محصوصلات خود در بازار امریکا را نداشت و البته این تنها مشکل هواوی نبود. بعد از امریکا، بسیاری از کشور های اروپایی و حتی برخی از کشور های اسیایی نیز، هواوی را تحریم کردند.

حتی فشار های امریکا سبب شد تا شرکت بزرگ و قدرتمند TSMC همکاری چندین و چند ساله خود با هواوی را به اتمام برساند که در نتیجه دیگر هواوی نمی توانست، پردازنده های اختصاصی Kirin را برای گوشی های هوشمند خود تولید کند. اما فشار های تحریم های امریکا کمی هم بر ضرر شرکت های معتبر این کشور همچون اپل تمام شد.

بی شک عمده تولیدات گوشی های هوشمند اپل در چین اتفاق می افتاد و بعد از اعمال تحریم ها، اپل تمام کارمندان خود در چین را اخراج کرد و به نحوی تولید گوشی های هوشمند اپل در چین متوقف شد که اپل را بر آن داشت تا هرچه زودتر به فکر جایگزین باشد.

حال با توجه به اخبار منتشر شده، اپل قرار است با کشور های هند و تایوان برای تولید گوشی های هوشمند خود همکاری کند. هندوستان که در حال حضار یکی از قطب های تکنولوژی آسیا به حساب می آید، انتخاب بسیار مناسبی است و روابط دوستانه تایوان و امریکا نیز بر هیچکس پوشیده نیست.

با توجه به اخبار منتشر شده، اپل بودجه 270 میلیون دلاری را برای احداث کارخانه جدیدش در تایوان در نظر گرفته. حال باید ببینیم بعد از همکاری چندین و چند ساله اپل و چین، آیا هندوستان و تایوان می توانند جایگزین های خوبی باشند یا خیر.

پست های مرتبط

اپل احتمالاً چت‌بات Apple GPT را راه‌اندازی نکند

شرکت TSMC در ساخت تراشه Tensor G5 گوگل مشارکت می‌کند

تست DLSS 3.0 با RTX 4050 لپ تاپ