امروز: ۱۴۰۵/۰۴/۰۲ ساعت : ۲۲:۵۹

اپل در بیستمین سالگرد معرفی آیفون طراحی کاملاً جدیدی را ارائه می‌کند

اپل تصمیم گرفته در بیستمین سالگرد معرفی آیفون طراحی کاملاً متفاوت و بی‌سابقه‌ای را در صنعت گوشی‌های هوشمند ارائه کند. این طراحی نه تنها نمادی از دو دهه نوآوری است، بلکه پاسخ مستقیمی به خواسته دیرینه کاربران برای تجربه نمایشگری تمام‌صفحه و بی‌حاشیه خواهد بود.

بر اساس گزارشی جدید از ETNews، اپل قصد دارد در مدل‌های آیفون سال 2027 از فناوری جدیدی با نام «صفحه‌نمایش خمیده از چهار طرف» استفاده کند. این یعنی صفحه‌نمایش آیفون نه تنها از طرفین، بلکه از بالا و پایین هم خمیده خواهد بود. در نتیجه، شاهد آیفونی کاملاً بدون حاشیه و بدون قاب مرئی خواهیم بود. سال‌هاست که آن را در قالب مفاهیم خیالی می‌دیدیم و اکنون به واقعیت نزدیک شده است. در حالی که در برخی گوشی‌های اندرویدی هم نمایشگرهایی با انحنا در لبه‌ها دارند، طراحی اپل بسیار پیشرفته‌تر و پیچیده‌تر خواهد بود. این نمایشگر تمام‌صفحه تجربه‌ای یکپارچه و چشمگیر را برای کاربران به همراه می‌آورد.

قبلاً هم گزارش شده بود که طراحی آیفونِ بیستمین سالگرد، عمدتاً از شیشه ساخته خواهد شد و طراحی خمیده‌ای خواهد داشت که هیچ بریدگی یا حفره‌ای روی صفحه‌نمایش آن دیده نمی‌شود. این یعنی اپل به دنبال حذف بخش داینمیک آیلند در جلوی گوشی و انتقال دوربین‌ها و سنسورها به زیر صفحه‌نمایش است. این گزارش با اطلاعات منتشرشده توسط The Information هم مطابقت دارد که گفته بود حداقل یکی از مدل‌های آیفون در سال 2027، دارای نمایشگری کاملاً تمام‌صفحه است. همچنین بلومبرگ اشاره کرده که این مدل خاص احتمالاً نسخه «پرو» خواهد بود، نه مدل استاندارد یا «ایر».

ساخت آیفون تمام‌صفحه در سال 2026 به دلیل مشکلات فنی متعدد به حالت تعلیق درآمداین تغییر بزرگ، نقطه عطفی در تاریخ آیفون محسوب می‌شود. این جهش اساسی از طراحی آیفون X که در سال 2017 شروع شد. آیفون X خود گامی مهم در تغییر طراحی آیفون بود و اپل از آن زمان تا مدل آیفون 16 پرو، زبان طراحی نسبتاً ثابتی را حفظ کرد؛ با این تفاوت که داینمیک آیلند جایگزین بریدگی (notch) قدیمی شد.

اپل برای تحقق این طراحی، از درایور جدید صفحه‌نمایش OLED مبتنی بر فناوری 16 نانومتری FinFET استفاده خواهد کرد. این در حالی است که درایورهای فعلی از فرآیند 28 نانومتری بهره می‌برند. فناوری جدید نه تنها مصرف انرژی را کاهش می‌دهد، بلکه کیفیت تصویر را هم حفظ کرده یا حتی بهبود می‌بخشد.

پیشرفت در فناوری 16 نانومتری به ویژه از نظر بهینه‌سازی مصرف انرژی حائز اهمیت است. با نازک‌تر شدن دستگاه‌ها در نسل‌های جدید، مخصوصاً پس از معرفی آیفون 17 ایر شاهد این موضوع هستیم. ترکیب این فناوری با دیگر روش‌های صرفه‌جویی در انرژی، می‌تواند باعث شود آیفون‌های آینده با وجود طراحی نازک‌تر، همچنان باتری یک‌روزه یا حتی بهتری نسبت به مدل‌های فعلی ارائه دهند. طبق این گزارش، سامسونگ و ال‌جی تأمین‌کنندگان اصلی این فناوری برای اپل خواهند بود.

ما اینجا در رسانه خبری بنچیمو اخبار مربوط به طراحی آیفون را در بیستمین سالگرد اپل دنبال خواهیم کرد، پس برای دریافت اطلاعات جدیدتر از این محصول ویژه و آینده آن، با ما همراه باشید. شما در مورد آیفون تمام‌صفحه چه نظری دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

احسان نیک پویا

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *