لبخند ARM به هواوی / شروع دوباره همکاری ها بعد از لغو تحریم

تحریم های سنگین امریکا بر علیه دو شرکت چینی هواوی و ZTE به دلیل مشکلات امنیتی محصولات این دو شرکت، مشکلات بسیاری را برای آن ها، بخصوص هواوی به وجوذ آورده بود. شاید تحریم های امریکا به تنهایی تاثیر چندانی نداشت، اما در راستانی تحریم های امریکا بسیاری از کشور های دیگر و نیز حتی شرکت های معتبر عرصه تکنولوژی و گوشی های هوشمند، هواوی را تحریم کردند. یکی از این شرکت های مهم ARM بود که کمک شایان به هواوی در زمینه تولید تراشه های پردازنده های این شرکت کرده بود.

معماری ARM یکی از موفق ترین معماری های تولید پردازنده می باشد. هواوی هم نیز بدون شک یکی از قدرتمند ترین شرکت ها در این عرصه می باشد. برای اثبات قدرت این شرکت، همین بس که توانست اولین پردازنده 7 نانومتری دنیا را معرفی کند. بعد از معرفی Kirin 980 شاهد رونمایی Kirin 990 نیز به عنوان دومین پردازنده 7 نانومتری این شکت بر پایه معماری ARM بودیم.

حال با توجه به لغو شاید موقت تحریم های هواوی از سوی امریکا، کم کم کشور های دیگر و نیز شرکت های معتبری چون گوگل، تحریم هایی که بر علیه این شرکت قدرتمند چینی اعمال کرده بودند را لغو کردند. این شرکت تراشه ساز معتبر نیز بار دیگر همکاری خود را با هواوی از سر گرفته و باید بزودی شاهد رونمایی پردازنده جدید دیگر از این شرکت شاید هم از نسلی جدید باشیم.

منبع: gsmarena

 

پست های مرتبط

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !

مایکروسافت از OpenAI برای عرضه موتور جست‌وجوی جدیدش حمایت کرد