پردازنده های Tiger Lake-U اینتل از رم های LPDDR5 پشتیبانی می کنند

مدتی قبل پردازنده ای ناشناس با استفاده از رم LPDDR4X ظاهر شد. این پردازنده از نسل Tiger Lake-Y اینتل و با چهار هسته مشخص شده بود اما خبرها حاکی از آن است که پردازنده های Tiger Lake-U می توانند به راحتی از رم های LPDDR5 پشتیبانی کنند.

لیستی که در کمیسیون اقتصادی اوراسیا قرار گرفته نشان از آن دارد که پردازنده های Tiger Lake-U برای لپ تاپ های باریک و سبک یا اولترابوک ها استفاده می شود. در حالی که بسیاری از لپ تاپ ها و اسمارت فون های معتبر بازار از رم های LPDDR4X با سرعت 4266 مگابیت در ثانیه استفاده می کنند، رم های LPDDR5 می توانند تا سرعت 6400 مگابیت در ثانیه خودنمایی کنند.

اما مهمترین ویژگی که در این پردازنده ها وجود دارد، مصرف انرژی بهینه است. این رم ها با سرعت بالایی که دارند تا 30 درصد انرژی کمتری را درخواست می کنند. با این وجود رم های LPDDR5 می تواند به گزینه ای ایده آل برای لپ تاپ ها و محصولات قابل حمل تبدیل شود. در کنار مصرف انرژی کمتر LPDDR5 نسبت به LPDDR4X، پردازنده های Tiger Lake-U هم به تنهایی عمر باتری طولانی تر را تضمین می کنند.

این پردازنده ها با فرایند ساخت 10 نانومتری، حافظه نهان بزرگتری را در L3 به نمایش در می آورند و به احتمال زیاد از جدیدترین فناوری گرافیکی اینتل با حداکثر 96 واحد اجرایی استفاده می کنند. خبرهای دیگر حاکی از آن است که پردازنده های Tiger Lake با توان حرارتی 28 وات، از رابط PCIe 4.0 استفاده می کنند. قابل ذکر است که این پردازنده ها در سال 2020 روانه بازار می شوند.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟