ازراک پس از 10 سال سلطنت ایسوس در ژاپن را سرنگون کرد

با اینکه سال ها ایسوس به عنوان برند برتر در زمینه فروش مادربرد و محصولات گیمینگ در ژاپن شناخته می شد اما به مرور این محبوبیت در حال کم شدن است به طوری که رقیب سر سخت آن یعنی ازراک، با محصولاتش باعث شد تا ایسوس سهم اصلی بازار ژاپن را از دست بدهد و پس از ازراک در جایگاه دوم فروش قرار گیرد.

رتبه بندی های BCN بر اساس بانک های اطلاعاتی فروش جمع آوری شده که در واقع فروش واقعی خرده فروشان و فروشگاه های آنلاین را رصد می کند. بر اساس گزارش BCN، ایسوس در یک زمان سهم بازار نزدیک به 50 درصد مادربرد را داشته و از آوریل 2011 تا فوریه 2021 در صدر قرار جدول فروش خودنمایی می کرده اما این محبوبیت به تدریج در حال سقوط است. با این حال، از اواسط سال 2019، سهم ASRock به طور متوسط ​​به 30 درصد صعود کرده و حتی در سال 2019 اختلاف سهم بازار با ایسوس را به 2.6 درصد کاهش داد. در فوریه 2021، فاصله مادربردهای ایسوس و ازراک فقط 1 درصد بود اما در ماه گذشته سهم ازراک به 37.9 درصد صعود کرد، که 3.7 درصد افزایش فروش نسبت به ASUS است.

این برای اولین بار در 10 سال گذشته است که ازراک توانسته است ایسوس را در بخش کلی بازار مادربرد شکست دهد. البته این موضوع چندان هم تعجب آور نیست زیرا ایسوس به طور کلی قیمت بالاتری را برای محصولات خود در نظر گرفته است در حالی که ازراک با وجود کیفیت ساخت بسیار عالی، طراحی غنی و البته قیمت های بسیار جذاب تر، قطعا گزینه ایده آل تری برای مصرف کننده است. حتی ازراک محصولاتی را ارائه می کند که نسبت به نمونه های ایسوس، ویژگی های بهتر و البته قیمت کمتری دارد. به عنوان مثال، مادربرد ASUS PRIME Z590-A که به تازگی عرضه شده است 279.99 دلار قیمت دارد در حالی که Z590 Steel Legend با WiFi 6E فقط 211.99 دلار را از خریدار طلب می کند.

ASRock Z590 Steel Legend

پست های مرتبط

احتمالاً سامسونگ استارت تولید گره 2 نانومتری را زده باشد !

سامسونگ حداقل دو سال از اپل در بخش فناوری تراشه عقب‌تر است

معرفی MSI Companion در پلتفرم ام اس آی سنتر