مادربرد ASRock X570 AQUA معرفی شد، اما بعید است که دست شما به آن برسد!

مادربرد ASRock X570 AQUA برای اولین بار در نمایشگاه کامپیوتکس نمایش داده شد؛ یک پرچمدار حرفه ای و البته گران قیمت که با تمام مادربردهای X570 موجود متفاوت بوده و حالا ازراک آن را به صورت رسمی وارد بازار کرده است؛ اما بعید است که روزی دست شما به یکی از آنها برسد!

ازراک اعلام کرده است که مادربرد ASRock X570 AQUA تنها در 999 عدد تولید شده و یک محصول LE است. این مادربرد زیبا، قدرتمند و حرفه ای، از چیپست X570 بهره برده و با سوکت AM4 میزبان پردازنده های نسل سوم ZEN است. این مادربرد به دلیل سیستم خنک کننده منحصر به فردی که دارد، یک مدل خاص به شمار می رود. ازراک از یک بلاک اختصاصی در X570 AQUA استفاده کرده است که مدار VRM، پردازنده و حتی چیپست (PCH) را در زیر خود فرو برده و با گردش مایع، آنها را خنک خواهد کرد.

البته بلاک مورد استفاده هم یک نمونه ساده نبوده و با خرج بالای مس و پهنای زیاد، به گونه ای طراحی شده است که حداکثر حرارت را در گردش مایعات خارج کند. ازراک معتقد است که این پیشرفته ترین فناوری خنک کننده مایع در جهان است که برای یک مادربرد مورد استفاده قرار می گیرد. این مادربرد به یک PCB در کلاس سرور مجهز بوده و از این رو دارای مقاومت و طول عمر بالایی است.

مادربرد ASRock X570 AQUA دارای سه اسلات تقویت شده PCI Express 4.0 بوده البته می دانیم که همگی آنها در حالت x16 فعال نخواهند بود. سیستم شبکه Wi-Fi 6 به همراه فناوری MU-MIMO و پهنای باند 2.4 و 5.0 گیگاهرتزی، استفاده از ماسفت های IR Dr. MOS و سیستم نورانی RGB در سراسر برد، از دیگر ویژگی های مادربرد ASRock X570 AQUA هستند. در کامپیوتکس قیمت این مادربرد در حدود 2000 دلار اعلام شده بود.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟