چیزی فراتر از پرچمدار با مادربرد جدید ROG Rampage VI Extreme Encore از ایسوس

شرکت «ایسوس» با معرفی عضو جدید خانواده ROG نشان داد که در حوزه تولید مادربرد، یک حرفه ای به تمام معنی است. مادربرد ASUS ROG Rampage VI Extreme Encore محصولی است که چیپست X299 را به اوج خواهد برد. مادربرد ROG Rampage VI Extreme Encore که به عنوان پرچمدار جدید X299 از ASUS رونمایی شده است، با سوکت LGA2066 میزبان پردازنده های Intel Extreme خواهد بود.

این مادربرد در ابعاد E-ATX طراحی شده و یک مادربرد بزرگ به شمار می رود. این مدل به نسبت ROG Rampage VI Extreme و Extreme Omega پیشرفت هایی را نشان می دهد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. ROG Rampage VI Extreme Encore دارای 8 اسلات حافظه رم، با پشتیبانی از 256 گیگابایت حافظه DDR4 بوده و بد نیست بدانید که این غول حرفه ای می تواند از حافظه هایی با فرکانس 4266 مگاهرتز هم استفاده کند.

ارتباط شبکه بدون سیم در این برد زیبا به نمونه Wi-Fi 6 (802.11ax) WLAN ارتقاء یافته و البته ایسوس رابط کم استفاده U.2 را از آن حذف کرده است. این مادربرد دارای شبکه LAN پرسرعت با پهنای باند 20 گیگابیت در ثانیه است که در کمتر مادربردی دیده می شود. ایسوس برای ایجاد چنین پهنای باندی از ترکیب دو باس USB 3.1 نسل دوم استفاده کرده است. هدایت این مادربرد هم توسط دو کنترلر Aquantia و Intel i219-V صورت می گیرد.

مادربرد ROG Rampage VI Extreme Encore دارای یک مدار تغذیه VRM کاملا دیجیتالی با ماسفت های TDA21472 است؛ این مدار از 16 فاز رگولاتور بهره برده و خنک کننده آن به وضوح به نسبت دیگر بردهای پیشین، بزرگتر شده است. حتی مدار VRM حافظه رم DDR4 هم با استفاده از 4 فاز رگولاتور (2+2) طراحی شده است. ROG Rampage VI Extreme Encore از آرایه های SLI و CrossFireX دو و سه گانه پشتیبانی خواهد کرد.

البته بعید است که ROG Rampage VI Extreme Encore تنها برای انجام بازی مورد استفاده قرار گیرد؛ این مادربرد پتانسیل استفاده در ایستگاه های کاری را داراست. ROG Rampage VI Extreme Encore با قیمت 650 دلار به فروش می رسد.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟