کوچک اما جذاب و قدرتمند: مادربرد ASUS ROG Strix X570-I Gaming وارد بازار شد

چندی پیش، مادربرد ASUS ROG Strix X570-I Gaming با ثبت یک رکورد خیره کننده در حوزه حافظه های DDR4، نیامده رکورد شکنی کرد. ایسوس به تازگی ASUS ROG Strix X570-I Gaming را به شکل رسمی معرفی کرده و این مادربرد از امروز وارد بازارهای جهانی شده است. آیا می توان به یک مادربرد کوچک اما پرچمدار مانند ASUS ROG Strix X570-I Gaming اعتماد کرد؟

مادربرد ROG Strix X570-I Gaming از چیپست جدید AMD X570 بهره برده و ایسوس برای کنترل دما در بخش های چیپست، مدار تغذیه VRM و بخش های متصل به حافظه های SSD M.2، اقدام به ارائه یک طراحی جدید کرده است. تمام بخش های فوق به سمت چپ مادربرد منتقل شده و افزون بر هیت سینک یکپارچه، دو عدد فن 3 سانتی متری نیز در آنجا به چشم می خورد.

ROG Strix X570-I Gaming از مدار تغذیه ای با 10 فاز رگولاتور بهره برده و در ابعاد Mini-ITX طراحی شده است. این مادربرد در دو اسلات، از حداکثر 64 گیگابایت حافظه DDR4 با بیشینه فرکانس 4800 مگاهرتز پشتیبانی خواهد کرد که از این رو یکی از بهترین X570های موجود است. در این مادربرد، تنها یک اسلات توسعه PCI-E 4.0 X16 را در اختیار دارید که با توجه به ابعاد کوچک آن، طبیعی است. ایسوس در بخش شبکه از کارت Intel AX200 استفاده کرده است که از باند Wi-Fi 6 ax پشتیبانی کرده و در کنار خود، قابلیت بلوتوث 5.0 را نیز ارائه می دهد.

شبکه سیمی در این مادربرد کوچک و زیبا، بر عهده کنترلر Intel i211-AT است. این تراشه از پهنای باند 1 گیگابیت در ثانیه پشتیبانی می کند. با اولویت بندی ترافیک برای بازی ها، بازی های آنلاین هم بدون مشکل اجرا خواهند شد. سیستم صوتی با کدک Realtek ALC1200A رهبری می شود که در کنار آن دو آمپلی فایر OPAMP هم تعبیه شده است.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟