دوربین گران قیمت Leica M10 Monochrom تنها برای عکس های سیاه و سفید!

لایکا به ساخت دوربین های خاص و البته گران قیمت مشهور است اما جدیدترین محصول این شرکت Leica M10 Monochrom است که برای تکمیل کردن خانواده Leica M ساخته و روانه بازار می شود. اما مهمترین وجه تمایز این دوربین عکاسی نسبت به دیگر دوربین های دیجیتال موجود در بازار، قیمت بالا با توجه به ثبت عکس های تک رنگ است.

برچسب قیمت 8300 دلار شاید برای یک دوربین عکاسی حرفه ای چندان زیاد نباشد اما زمانی که می شنوید تنها قادر است عکس های سیاه و سفید را ثبت کند شگفت زده می شوید. این دوربین دیجیتال مخصوص کسانی ساخته شده است که تصاویر خود را بطور انحصاری در تک رنگ ثبت و مشاهده می کنند. تعداد عکاسان و هنرمندانی که به عکس های مونوکروم علاقه دارند کم نیست. پس لایکا دست بروی محصولی گذاشته که می تواند نظر بسیاری از عکاسان را جلب کند.

در سال 2012 لایکا با Leica M Monochrom این نوع دوربین را به صورت حرفه ای در بین تولیدات خود قرار داد. در سال 2015 نمونه ای بهبود یافته با سنسور 24 مگاپیکسل روانه بازار شد در حالی که نمونه اولیه به سنسور 18 مگاپیکسل مجهز شده بود. اما نسخه جدید این خانواده یعنی M10 Monochrom با وضوح 40 مگاپیکسل، پیشرفت قابل توجهی نسبت به دیگر نمونه های تولیدی داشته است.

لایکا می گوید این دوربین عکاسی با توجه به تک رنگ بودن، کیفیت بسیار بهتری را نسبت به سنسور 40 مگاپیکسل ثبت می کند. همچنین مهندسین لایکا بروی 15 مورد بهینه سازی انجام داده اند تا دوربین جدید درخور نام این برند باشد. M10 Monochrom در اصل نسخه مونوکروم دوربین Leica M10-P است. نکته جالب در مورد این دوربین نبود نام لایکا بروی پنل روبرو است.

مقدار حساسیت ایزو این بار از 25 هزار به 100 هزار افزایش یافته و ایزو پایه از 360 به 160 رسیده است. این مقدار حساسیت می تواند دست عکاس را برای ثبت هر چه بهتر تصاویر باز بگذارد. از دیگر مشخصات این دوربین می توان به نمایشگر 3 اینچ لمسی، لنز قابل تعویض و وزن 660 گرم اشاره کرد.

پست های مرتبط

احتمالاً سامسونگ استارت تولید گره 2 نانومتری را زده باشد !

سامسونگ حداقل دو سال از اپل در بخش فناوری تراشه عقب‌تر است

معرفی MSI Companion در پلتفرم ام اس آی سنتر