نقص امنیتی ویندوز یک میلیون دستگاه کامپیوتر را در معرض آلودگی قرار داده است

نقص امنیتی ویندوز که مایکروسافت به تازگی در مورد آن اطلاع رسانی کرده بود، هنوز تعداد زیادی از کاربران کامپیوتر را تهدید میکند.

  • خطر همچنان بیخ گوش ویندوزهای قدیمی

احتمال آلوده شدن سیستم های کامپیوتری مجهز به ویندوز در حالی همچنان وجود دارد که مایکروسافت کار انتشار پچ های امنیتی لازم حتی برای نسخه های قدیمی ویندوز مانند XP و ویندوز سرورهای قدیمی را زودتر آغاز کرده است.

این نقص امنیتی احتمال آلوده شدن فراگیر سیستم ها را به دنبال دارد و میتواند از سیستمی به سیستم دیگر منتقل شود. چنین نقص امنیتی در سال 2017 باعث بوجود آمدن بدافزار ترسناکی به نام WannaCry شد که این ویروس، هزاران دستگاه را آلوده کرد.

با اینکه مایکرسافت پچ های امنیتی لازم برای رفع این نقص امنیتی را منتشر کرده، با این حال غول نرم افزاری جهان در مورد در معرض خطر آلودگی بودن یک میلیون دستگاه کامپیوتر را هشدار داده است. شرط مورد حمله گرفتن به واسطه نقص امنیتی ویندوز، اتصال به اینترنت است.

  • احتمال آلودگی سیستم های زیادی وجود دارد

مدیر پاسخگویی حوادث در تیم امنیتی مایکروسافت صراحتا اعلام کرده است که این کمپانی، وجود نقص امنیتی ویندوز را تائید میکند و در مورد آن هشدار میدهد. Simon Pope در ادامه گفته است که دو هفته از انتشار بروزرسانی امنیتی میگذرد و هنوز هیچ نشانه ای مبنی آلودگی دستگاه ها وجود ندارد. با این حال این بدین معنا نیست که کاربران در امنیت کامل قرار دارند.

Simon Pope خاطر نشان کرده است که درست دو ماه بعد از انتشار بسته امنیتی برای حفره امنیتی Eternal Blue، حمله گسترده WannaCry آغاز شد و با وجود فرصت 60 روزه برای رفع مشکل در سیستم ها، بسیاری از کامپیوترها به این بدافزار آلوده شدند. حفره امنیتی Eternal Blue به صورت عمومی افشا شده بود بنابراین هکرها آزادانه به تولید بدافزار پرداختند.

  • توصیه مایکروسافت: بروزرسانی به آخرین نسخه

اما حفره امنیتی BlueKeep جدید ویندوز هنوز عموما فاش نشده است اما این طور نیست که بگوئیم هیچ بدافزاری برای حمله از این حفره ساخته نشده یا نخواهد شد. بنابراین تضمینی برای اینکه بتوان گفت حمله از طریق این حفره امنیتی صورت نمیگیرد وجود ندارد.

منبع: The Verge

پست های مرتبط

مایکروسافت از OpenAI برای عرضه موتور جست‌وجوی جدیدش حمایت کرد

اندروید 15 عادات خواب شما را بهتر از قبل تنظیم می‌کند

مایکروسافت واحد سرعت رم را در Task Manager از MHz به MT/s تغییر می‌دهد