تصاویر جدید از محیط بازی CyberPunk 2077 با استفاده از DLSS و RayTracing

تصاویر جدید از محیط بازی Cyberpunk 2077 با استفاده از DLSS و RayTracing

استودیو CD Projekt Red به عنوان توسعه دهنده بازی Cyberpunk 2077 آخرین ویدئوی رسمی پیش از معرفی رسمی این عنوان پر حاشیه را منتشر کرده که شامل گرافیک بی نظیر با استفاده از فناوری های DLSS و RayTracing انویدیا می شود. این بازی یکی از عناوین مورد انتظار برای عرضه در پلتفرم های مختلف از جمله کنسول پلی استیشن، ایکس باکس، کامپیوتر شخصی و گوگل استادیا به شمار می رود.

دو فناوری DLSS 2.0 و Ray Tracing یا همان ردیابی پرتو که توسط کارت گرافیک های سری RTX انویدیا پشتیبانی می شوند، مهم ترین ویژگی های به کار رفته در بازی Cyberpunk 2077 به شمار می رود و استودیو سازنده آن یعنی CD Projekt Red نیز با انتشار تریلر و تصاویر جدیدی از گیم پلی این شاهکار مورد انتظار، عملکرد بی نظیر خود را به رخ رقبا کشیده است.

موتور گرافیکی بازی Cyberpunk 2077 قادر به استفاده از فناوری های متعددی از جمله نورپردازی پراکنده، انعکاس نور، ارتباط نزدیک محیط و افکت های سایه زنی در لحظه بر پایه فناوری ردیابی پرتو است و به این ترتیب محیط بازی بی نظیری را شاهد خواهیم بود. تمام این موارد توسط رابط نرم افزاری DirectX 12 سازگار با Ray Tracing پشتیبانی می شوند.

فناوری DLSS 2.0 در بازی Cyberpunk 2077 که تا انتهای سال 2020 میلادی منتشر خواهد شد، نقش گسترده ای ایفا می کند و کاربران می توانند با فعال سازی تمامی ویژگی ها و بهره مندی از کارت گرافیک های سری RTX انویدیا، از نرخ 60 فریم بر ثانیه در وضوح 1080×1920 پیکسل بهره مند شوند.

تابش نور از آسمان و عبور نور از حفره های موجود در محیط بازی که پیاده سازی آنها با استفاده از روش های رندرینگ سنتی به شدت دشوار است، با بهره گیری از فناوری ردیابی پرتو به آسانی انجام خواهد شد، اما برای این منظور به کارت گرافیک های RTX انویدیا نیاز دارید. نورپردازی و سایه گذاری روی تمام اجسام در بازی Cyberpunk 2077 از جمله بیلبورد های تبلیغاتی و سایر سطوح نورانی به شکل دقیق و ظریفی انجام شده که نشان دهنده حساسیت کار برای تیم سازنده و توسعه دهنده است.

پست های مرتبط

نسخه Early Access بازی Grey Zone Warfare امروز در استیم منتشر می‌شود

کنسول نینتندو سوییچ 2 از رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کند

کنسول نینتندو سوییچ 2 با بازی‌های نسل قبلی سازگاری کامل دارد