امروز: ۱۴۰۵/۰۴/۰۳ ساعت : ۱۰:۵۷

دنباله بازی Cyberpunk 2077 احتمالاً یک بخش مولتی‌پلیر هم داشته باشد

استودیو CD PROJEKT RED بیشتر تمرکز خود را روی ساخت ویچر 4 گذاشته و در این میان کار روی دنباله Cyberpunk 2077 با اسم رمزی Project Orion را هم آغاز کرده است.

تا ژوئیه 2025، حدود 116 توسعه‌دهنده روی این پروژه مشغول بودند و همچنان در مرحله پیش‌تولید قرار دارد. انتظار می‌رود این تعداد افزایش پیدا کند. در میان آگهی‌های استخدام، یک موقعیت جالب توجه برای «مهندس ارشد شبکه» دیده می‌شود که باعث شده بسیاری از طرفداران حدس بزنند این بازی می‌تواند حالت‌های چندنفره آنلاین هم داشته باشد. در بخشی از آگهی اینطور آمده:


استودیو CD PROJEKT RED در حال حاضر به دنبال یک مهندس ارشد شبکه است تا به تیمی که روی «Cyberpunk 2» (نسخه اصلی بعدی سایبرپانک 2077) کار می‌کند بپیوندد. در این نقش، شما و تیمتان مسئول طراحی و پیاده‌سازی معماری شبکه و سیستم‌های آنلاین خواهید بود. همچنین باید تیمی از مهندسان بااستعداد را مدیریت کرده و با همکاری آن‌ها تجربه‌ای پایدار و روان در بخش آنلاین بازی ایجاد کنید.

مسئولیت‌های روزانه:

  • طراحی، پیاده‌سازی و نگهداری معماری‌های شبکه مقیاس‌پذیر و کارآمد برای ویژگی‌های آنلاین.
  • تضمین تجربه‌ای سریع، کم‌تأخیر و با کارایی بالا برای پلیرها.
  • سرپرستی تیم برای توسعه و بهینه‌سازی سیستم‌های چندنفره (از جمله matchmaking) و حل چالش‌های مربوط به تأخیر، مصرف پهنای باند و عملکرد سرورها.

شرایط لازم:

  • سابقه موفق در سرپرستی و مدیریت در حوزه مهندسی شبکه در صنعت بازی.

متروی شهری و چند به‌روزرسانی دیگر به بازی Cyberpunk 2077 اضافه شدقرار بود Cyberpunk 2077 پس از انتشار، یک بخش چندنفره آنلاین دریافت کند. اما چند ماه پس از عرضه بازی در دسامبر 2020، استودیو تصمیم گرفت استراتژی خود در زمینه چندنفره را بازنگری کند و آن را به پروژه‌های آینده موکول کند. این تصمیم منطقی به نظر می‌رسید، به‌ویژه با توجه به مشکلات نسخه اولیه بازی که باگ و عملکرد ضعیفی روی کنسول‌ها داشت.

اکنون برای استودیو ظاهراً زمان آن رسیده تا در دنباله بازی، به طور کامل وارد حوزه آنلاین شود. هرگز توضیحی رسمی درباره چگونگی بخش چندنفره نسخه اول منتشر نشد، اما با توجه به دنیای جهان‌باز بازی، طرفداران حدس می‌زنند چیزی شبیه به GTA Online را تجربه کنند.

اخیراً مشخص شده که کیانو ریوز تمایل دارد دوباره در نقش جانی سیلورهند در دنباله سایبرپانک حضور پیدا کند. همچنین مایک پانداسمیت، خالق دنیای خیالی سایبرپانک، اشاره کرد که علاوه بر «نایت سیتی»، یک شهر دوم هم در بازی وجود خواهد داشت که حال‌وهوایی شبیه به «شیکاگوی به‌خطا رفته» داشته باشد.

با این حال، باید در نظر داشت که Project Orion دست‌کم چهار تا پنج سال (یا حتی بیشتر) تا عرضه فاصله دارد. بنابراین طرفداران باید خود را برای یک انتظار طولانی آماده کنند.

ما اینجا در رسانه خبری بنچیمو آخرین اخبار مرتبط با بازی‌ها و سایر اخبار مرتبط با تکنولوژی را پوشش می‌دهیم، پس حتماً با ما همراه باشید. شما در مورد دنباله Cyberpunk 2077 چه نظری دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

احسان نیک پویا

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *