ادامه روند نا امید کننده سنسور های دوربین گوشی های هوشمند سامسونگ

سامسونگ بعد از رونمایی گلکسی اس 20 اولترا به عنوان گل سر سبد پرچمداران خود نتوانست در زمینه سنسور های دوربین آنطور که باید و شاید توقعات را بر آورده کند و حتی در تست ها وب سایت معتبر دگزومارک نیز نتایج نا امید کننده ای را از خود به جای گذاشت. این بار اما این وب سایت معتبر به سراغ سنسور دوربین سلفی گلکسی Z فیلیپ به عنوان یکی از گوشی های هوشمند انعطاف پذیر این شرکت رفت و بار دیگر شاهد عملکرد ضعیف سامسونگ در این بخش بودیم.

سنسور 10 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 از نوع 26 میلی متری برای سنسور دوربین سلفی سامسونگ گلکسی Z فیلیپ در نظر گرفته شده. این سنسور توانایی ضبط ویدئو با کیفیت 2160 پیکسلی با نهایت سرعت 30 فریم در ثانیه را نیز دارد.

در تست های انجام شده توسط وب سایت دگزوماک، سنسور دوربین سلفی این گوشی هوشمند توانست در بخش عکاسی امتیاز 82 و در بخش فیلم برداری امتیاز 86 و در مجموع امتیاز 83 را به خود اختصاص دهد. گلکسی Z فیلیپ با کسب چنین امتیاز هم رده با گوشی های هوشمندی چون گلکسی A71، گلکسی اس 9 پلاس و آیفون ایکس اس مکس (آیفون 10 مکس) قرار گرفت.

گویا هنوز این شرکت کره ای با فوکوس سنسور های دوربین محصولات خود مشکل دارد. در تست ها صورت گرفته متاسفانه سنسور دوربین سلفی این گوشی هوشمند فوکوس خودکار بسیار ضعیفی را از خود به نمایش گذاشت.

در بخش عکاسی حالت پرتره اصلی ترین معیار برای تشخیص عملکرد سنسور دوربین بوکه کردن پس زمینه تصویر می باشد. که متاسفانه در تست های صورت گرفته سنسور دوربین سلفی این گوشی هوشمند نیز عملکرد ضعیفی را از خود به نمایش گذاشت.

در تصاویر ثبت شده بوکه شدن بک گراند بسیار ضعیف بود و حتی جزئیات تصاویر نیز نتایج چندان دلچسبی را ارائه نکرد. اما از نکته های جالب نویز های بسیاری بود که در تصاویر ثبت شده شاهد بودیم. مشخص نیست که سامسونگ چه زمانی قرار است دست به بهبود مشکل نرم افزاری گوشی های هوشمند خود بزند.

به این دلیل می گوییم که عملکرد ضعیف سنسورهای دوربین گوشی های هوشمند این شرکت در بخش نرم افزاری می باشد زیرا بسیاری از گوشی های هوشمند دیگر شرکت ها با بهره بردن از سنسور های دوربین این شرکت کره ای عملکرد فوق العاده ای را از خود به نمایش گذاشته اند.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود