پوست اندازی کارت های سری RX 5700 با دو زیر برند جدید MSI یعنی EVOKE و MECH

تا قبل از اتمام NDA یا تاریخ انتشار اطلاعات و بررسی های سری RX 5700، شرکت های مختلف کارت های خود را در معرض دید عموم قرار دادند. هر کدام از کارت های معرفی شده ویژگی در خود نهفته داشت اما صبر کردیم تا عملکرد این محصولات را پس از NDA مشاهده کنیم. دو زیر برند جدید ام اس آی یعنی EVOKE و MECH برای اولین بار با کارت های سری RX 5700 معرفی شدند. اما چرا باید ام اس آی برای این سری از کارت های AMD دو خانواده جدید را توسعه و طراحی کند؟

کارت های جدید AMD با معماری RDNA و پردازنده گرافیکی 7 نانومتری FinFET، پتانسیل بالایی در عملکرد و قدرت دارند. ای ام دی پس از سال ها توانست با غلبه بر توان حرارتی بالا، فرکانس کاری پردازنده گرافیکی را به بالاترین سطح برساند و از سمتی دیگر با استفاده از حافظه تصویری GDDR6 با سرعت و پهنای باند بالا، خواب را از چشمان سبز پوشان برباید. همین موضوع باعث شد تا کارت های سری RX 5700 قرمز پوشان AMD، به کارتی محبوب برای شرکای شخصی ساز و کاربران مشتاق باشد.

اژدهای تایوانی MSI هم از این کارت ها به شیوه خود استقبال کرده و بر اساس اهمیت سری RX 5700، دو زیر برند جدید EVOKE و MECH را به سبد محصولات خود اضافه کرده است. اهمیت این سری از کارت ها برای MSI تا حدی بوده که نه تنها ظاهر کارت ها، بلکه نرم افزارهایی مانند Creator Mode هم دستخوش تغییرات شده است. مرکز Creator Mode که در Dragon Center فعالیت می کند، بر اساس استفاده کاربران و تولیدکنندگان محتوا از نرم افزارهای مختلف، تنظیمات خودکاری را به کارت تحمیل کرده تا سازگاری با محیط نرم افزارهایی مانند Photoshop و Adobe Illustrator با عملکردی عالی روبرو شوند.

آشنایی با کارت گرافیک های سری RADEON RX 5700 EVOKE

کارتی با بدنه ی تمام فلزی، طراحی یکپارچه و رنگ طلایی بدنه، تمام آن چیزی است که می توان از یک کارت حرفه ای و زیبا انتظار داشت. سری EVOKE مفهوم جدیدی از طراحی کارت های شخصی سازی شده از سمت MSI است تا در نهایت مینیمال بودن طراحی، زیبا و کارایی را به حداکثر برساند. در اطراف کارت شبکه هایی که با برش لیزری به وجود آمده اند نه تنها طراحی پویا تری را به نمایش می گذارند بلکه تبادل هوا و دفع حرارت را، آسان تر از قبل می سازد.

اما این تمام ماجرا نیست!. تولید سری جدیدی از کارت گرافیک ها نیازمند طراحی زیبا و کاربردی و از همه مهمتر ساخت خنک کننده ای با پتانسیل بالا در دفع حرارت پردازنده گرافیکی و مدار قدرت است. شرکت MSI خنک کننده کارت EVOKE را به دو فن 90 میلی متری TORX 3.0 مجهز کرده است. این فن ها با طراحی اختصاصی ام اس آی، جریان هوای زیاد و متمرکزی را به سمت هیت سینک ها هدایت می کند و با طرای خاصی که دارند کمترین نویز را به گوش کاربر منتقل می کنند. در صورت کم بار بودن پردازنده گرافیکی از حرکت می ایستند و به محض افزایش بار کاری شروع به حرکت می کنند.

  • طراحی اختصاصی فن ها برای ایجاد جریان هوای بهتر
  • نویز صفر در صورت کم باری پردازنده گرافیکی
  • طراحی اختصاصی تیغه ها برای افزایش راه حل خنک سازی
  • نرم افزار اختصاصی MSI Afterburner برای اورکلاک کارت و مدیریت فن ها

آشنایی با کارت گرافیک های سری RADEON RX 5700 MECH

خانواده MECH هم مانند کارت های EVOKE برای اولین بار با سری RX 5700 معرفی شدند. این سری از محصولات ام اس آی طراحی شده تا نهیات کارایی را در کنار ظاهری بی آلایش و خنک کننده ای کاربری عرضه کند. سری MECH را باید نسخه بهبود یافته کارت های VENTUS دانست. از نظر ظاهری شباهت هایی بین این دو سری وجود دارد اما در نهایت باید با بهینه سازی های انجام شده بروی MECH، انتظارات را کمی بالاتر برد.

کارت های سری RADEON RX 5700 MECH در بخش راه حل های خنک سازی از فن TORX FAN 3.0 استفاده کرده اند. فن هایی مشابه خانواده EVOKE که از قدرت خنک سازی بالا و نویز کم سود می برند. این کارت در بخش طراحی با ترکیب رنگ مشکی و خاکستری و پنلی با حجم های سه بعدی، ظاهری زیبا را خلق کرده است. طراحی کلاسیک در کنار نوآوری های استفاده شده در این کارت، مدل MECH را به گزینه ای ایده آل برای گیمرها تبدیل می کند.

  • استفاده از فن های TORX FAN 3.0 برای ایجاد جریان هوای بهتر و نویز کمتر
  • بک پلیت یا شیلد فلزی پشت کارت به منظور حفاظت و کاهش دما
  • نرم افزار اختصاصی MSI Afterburner برای اورکلاک کارت و مدیریت فن ها

نرم افزارهای استفاده شده

در کارت گرافیک های MSI نرم افزارهای اختصاصی مانند MSI AFTERBURNER و MSI DRAGON CENTER دست کاربر را برای مدیریت بهتر کارت باز می گذارند. نرم افزار MSI AFTERBURNER یکی از کامل ترین نرم افزار های مدیریت کارت گرافیک است که برای اورکلاک کردن حرفه ای کارت، مانیتورینگ کارت، مدیریت فن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

نرم افزار MSI DRAGON CENTER یک پلتفرم جدید از سمت MSI است که با هدف ادغام تمام نرم افزارهای اختصاصی MSI برای کلیه قطعات مورد استفاده قرار می گیرد. این نرم افزار دارای ویژگی Gaming Mode است که در صورت استفاده از سخت افزارهای مورد نیاز، می تواند بهینه سازی هایی در بخش های مختلف را برای کارایی بهتر ایجاد کند.

حالت CREATOR MODE بیشتر برای تولیدکنندگان محتوا و توسعه دهنگان کاربرد دارد. بهینه سازی سخت افزار برای خروجی بهتر نرم افزارهای تولید محتوا از جمله ویژگی های این حالت است.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟