امروز: ۱۴۰۵/۰۴/۰۳ ساعت : ۰۰:۱۳

اورکلاکر معروف، کینگ‌پین، اعلام کرد که روی ساخت کارت‌گرافیک‌های سفارشی RTX 50 کار نخواهد کرد

وینس لوچیدو، اوورکلاکر معروف و طراح اختصاصی کارت‌های گرافیکی که با نام کینگ‌پین شناخته می‌شود، اعلام کرد که هیچ مدلی از سری GeForce RTX 50 عرضه نخواهد کرد و روی پروژه‌های جدیدتری متمرکز می‌شود.

کینگ‌پین یکی از چهره‌های برجسته در جامعه سخت‌افزار و فناوری به حساب می‌آید و همکاری او با شرکت EVGA بیش از هر چیزی مورد تحسین قرار گرفته، به طوری که یک سری کامل از کارت‌های گرافیکی به نام EVGA Kingpin به افتخار او طراحی و عرضه شد. متأسفانه، با تعطیلی بخش کارت‌های گرافیکی EVGA، کینگ‌پین تصمیم گرفت این پروژه را متوقف کند. با این حال، وی سال 2024 اعلام کرد که با شرکت PNY همکاری می‌کند و باعث شد گمانه‌زنی‌ها درباره امکان عرضه یک مدل جدید با برند Kingpin مطرح شود. اما اکنون به نظر می‌رسد این احتمال هم منتفی است.

در یک ویدئوی جدید، کینگ‌پین فاش کرد که برنامه‌ای برای عرضه مدلی جدید بر اساس کارت‌های سری GeForce RTX 50 انویدیا دارد، اما به دلیل برخی مسائل قراردادی امکان‌پذیر نیست. او توضیحات بیشتری در این مورد ارائه نکرد، اما گفت:

کارت من در این نسل وجود نخواهد داشت. برای نسل 5 امکان‌پذیر نیست. مشکلات زیادی وجود دارد و اگر به این سرعت وارد ماجرا شوم، مشکلات بیشتری ایجاد می‌شود. با این حال، نمی‌توانم جزئیات بیشتری ارائه کنم.

دلیلش مسائل قراردادی قبلی من است. من عاشق کارت گرافیک هستم، عاشق طراحی کارت گرافیک هستم و مطمئناً فکر نمی‌کنم این علاقه از بین برود. اما به نظرم باید صبر کنیم، و شاید این بار از تیم سبز [انویدیا] نباشد؛ شاید رنگ دیگری باشد.

اورکلاکر معروف، کینگ‌پین، اعلام کرد که روی ساخت کارت‌گرافیک‌های سفارشی RTX 50 کار نخواهد کردمتأسفانه، این خبر نشان می‌دهد که کینگ‌پین به این زودی‌ها به نسل RTX 50 نمی‌پیوندد. با این حال، او تأکید کرده که فعالیتش در زمینه کارت‌های گرافیکی به پایان نرسیده است. جالب‌تر اینکه اشاره کرده شاید در آینده، دیگر با شرکای AIB انویدیا همکاری نکند و به جای آن، با AMD یا حتی اینتل کار کند. علاوه بر این، کینگ‌پین گفته که کارت گرافیک KP شرکت PNY را آزمایش کرده است. تصور شده این کارت گرافیک بر اساس معماری Ada Lovelace باشد، اما هنوز به بازار عرضه نشده است.

در سال‌های اخیر، کارت‌های گرافیکی بالارده با کاهش توجه از سوی شرکت‌ها روبه‌رو شده‌اند. سری Kingpin شرکت EVGA واقعاً توانایی‌های بی‌نظیری در اوورکلاک کردن داشت، اما به نظر می‌رسد که پس از عرضه کارت‌های سری Ampere، این روند به صورت کلی نزولی بوده است. ما اینجا در رسانه خبری بنچیمو آخرین اخبار مرتبط با تکنولوژی را پوشش می‌دهیم، پس حتماً با ما همراه باشید. شما در مورد این حرکت کینگ‌پین چه نظری دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

احسان نیک پویا

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *