فورد موستانگ برقی واژه ای غریب با ایده ای جذاب

سالها قبل با ورود اولین خودروهای برقی به بازار، با واژه ای مانند کم مصرف و پاک یا دوستدار محیط زیست روبرو بودیم. خودروهایی که در زمان ورود هیچ هیجانی برای عاشقان رانندگی نداشتن اما به مرور زمان با ورود تسلا به جذابیت های این نوع خودروها افزوده شد. در همان سالها اگر می گفتید موستانگ برقی رونمایی شد، یا کسی حرفتان را باور نمی کرد و یا به شما می خندید. خودرویی که روح آن را با ماسل های جذاب و البته اوج هیجان رانندگی گره زده اند، با واژه برقی میانه خوبی نداشت. حال به نظر می رسد همه چیز در حال تغییر است و حتی ماسل کار جذابی مثل فورد موستانگ هم از برقی شدن در امان نمانده است.

در نمایشگاه SEMA 2019 جایی که هیجان خودرو دوستان و آدرنالین خون این افراد تا حد جنون بالا می رود، وجود فورد موستانگ برقی موضوعی کاملاً عجیب بود. البته فورد موستانگ برقی یا نمونه اولیه Mustang Lithium با ویژگی های خاص نه تنها دل دوستداران محیط زیست را می رباید بلکه عاشقان روح ماسل ها هم به سمت آن کشیده می شوند.

این بار تیم Blue Oval برای ایجاد نمونه اولیه یک خودروی خاص، با همکاری Webasto موستانگ برقی را به نمایشگاه SEMA 2019 آوردند. ماسل کاری که به جای یک موتور V8 از یک موتور الکتریکی با اینورتر دوگانه استفاده می کند تا در نهایت برق 800 ولت مورد نیاز این خودرو را با استفاده از باتری های اختصاصی تامین کند.

اما نکته جالب آنجا آغاز می شود که بدانید Mustang Lithium قادر است توان 900 اسب بخار را با گشتاور خیره کننده 1356 نیوتن متر تولید کند. قدرتی بالا که همچنان به چرخ عقب موستانگ برقی منتقل می شود و البته احتمالا با چنین گشتاوری، چیزی از لاستیک میشلن آن باقی نمی ماند.

البته داستان جذابیت های این خودرو همچنان ادامه دارد. این تیم برای نهایت هیجانات رانندگی، موستانگ برقی را به جعبه دنده شش سرعته دستی مجهز کرده است. ویژگی که شاید برای خودروهای برقی غریبه باشد اما برای ماسل کارها یک موضوع عادی است. ترکیب موتور برقی و جعبه دنده شش سرعته دستی، عملکرد این خودرو را مانند دیگر خودروهای برقی نمی کند. این جعبه دنده تا حدی موستانگ برقی را کند کرده (نسبت به هایپرکارهای برقی) اما باعث می شود عاشقان رانندگی از تعویض دنده ها در این خودرو لذت ببرند.

به نظر می رسد با معرفی Mustang Lithium نبود روح یک وسیله نقلیه جذاب تا حدی جبران شده و دیگر نمی توان گفت خودروهای برقی جذاب نیستند.

پست های مرتبط

تسلا مدل Y در بین 10 خودروی برقی برتر سال 2023 نیست !

اسکوتر محبوب یاماها آیروکس 155 مدل 2023 به کنترل کشش مجهز می شود !

دوچرخه برقی BUXUS Eva به سبک موتور سیکلت با برد 103 کیلومتر