گلکسی Z Fold3، گلکسی Z Flip3، گلکسی واچ 4، واچ 4 کلاسیک و ایربادز 2 معرفی شدند

بالاخره انتظار ها به سر رسید و بعد از شایعات بسیاری که در خصوص رویداد galaxy unpacked سامسونگ شنیده بودیم، امروز بصورت رسمی در این مراسم شاهد رونمایی گلکسی Z Fold3 و گلکسی Z Flip3 به عنوان جدیدترین گوشی های هوشمند انعطاف پذیر، گلکسی واچ 4 و واچ 4 کلاسیک به عنوان جدیدترین ساعت های هوشمند و ایربادز 2 سامسونگ بودیم. با ما همراه باشید تا ببینم این محصولات جدید چه مشخصاتی را با خود به همراه داشته اند.

سامسونگ گلکسی Z Fold3

بدون شک در حال حاضر، سامسونگ گلکسی Z Fold3 بهترین و قدرتمند ترین اسمارتفون انعطاف پذیر این شرکت می باشد که تا به امروز معرفی شده است. طراحی در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند چندان تفاوت اساسی با نسل قبلی خودش ندارد، اما در بخش مشخصات در نظر گرفته شده، گلکسی Z Fold3 قدرتمند تر از همیشه وارد میدان رقابت شده است.

همانطور که اشاره داشتیم، طراحی در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند چندان تفاوتی با نسل قبلی ندارد. برای استفاده از گلکسی Z Fold3 در حالت تاشو، صفحه نمایشی با ابعاد 6.2 اینچی و رزولوشن 2268×832 پیکسلی از نوع داینامیک امولد 2X و تراکم پیکسلی 387ppi در هر اینچ در نظر گرفته شده است. صفحه نمایشی که این بار بر خلاف نسل قبلی، توانایی ارائه نرخ بروزرسانی فوق العاده 120 هرتز را نیز دارد.

اما سامسونگ برای صفحه نمایش اصلی و تاشو این گوشی هوشمند خاص نیر چیزی کم نگذاشته و از صفحه نمایشی با ابعاد 7.6 اینچی و رزولوشن 2208×17687 پیکسلی از نوع داینامیک امولد 2X با تراکم پیکسلی 374ppi در هر اینچ بهره برده است و همانند صفحه نمایش ثانویه، این صفحه نمایش نیز توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 120 هرتز را دارد.

در بخش سنسور های دوربین نیز سامسونگ سوپرایز ویژه ای را برای این اسمارتفون با خود به همراه داشته است. صفحه نمایش اصلی و تاشو این گوشی هوشمند به سنسور دوربین سلفی 4 مگاپیکسلی زیر صفحه نمایش مجهز شده است. این اولین بار است که سامسونگ از تکنولوژی دوربین سلفی زیر صفحه نمایش بهره می برد. برای صفحه نمایش ثانویه نیز سنسور دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است که در بریدگی دایره ای شکل ناچ، در قسمت بالایی و مرکزی صفحه نمایش قرار گرفته است.

در نمای پشتی نیز شاهد قرار گیری سه سنسور دوربین می باشیم که یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن 12 مگاپیکسلی و گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 به همراه سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت زوم 2 برابری اپتیکال و 10 برابری دیجیتال در کنار سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض، سنسور های دوربین سه گانه سامسونگ گلکسی Z Fold3 را تشکیل می دهند.

اما در بخش مشخصات سخت افزاری، این اسمارتفون به یکی از قدرتمند ترین پردازنده های شرکت کوالکام، یعنی اسنپدراگون 888 مجهز شده است. رم 12 گیگابایتی به همراه حافظه های داخلی 256 و 512 گیگابایتی که از استاندارد UFS 3.1 نیز پشتیبانی می کنند از دیگر مشخصات سخت افزاری در نظر گرفته شده می باشند. Z Fold3 به باتری دوگانه 4400 میلی آمپر ساعتی نیز مجهز شده است.

در خصوص قلم هوشمند این گوشی هوشمند نیز این بار اتفاق جالبی رخ داده است و سامسونگ از دو قلم هوشمند یعنی S Pen Fold Edition و S Pen Pro بهره برده است. اما تفاوت این دو قلم در چیست؟ S Pen Fold Edition را می توان همانند قلم هوشمند گوشی های هوشمند خانواده نوت 20 دانست که سامسونگ سعی داشته این بار قابلیت های جدید تری را برایش در نظر بگیرد. از طرفی S Pen Pro با طول بزرگتری به نسبت مدل S Pen Fold Edition دارد، توانایی اتصال توسط بلوتوث را نیز دارد که نشان از سازگاری این قلم هوشمند با دستگاه های دیگر نیز می باشد.

سامسونگ گلکسی Z Flip3

سامسونگ گلکسی Z Flip3 هم به نسبت سامسونگ گلکسی Z Flip تغییرات چندان اساسی را با خود به همراه نداشته است. اما واقعا باید اعتراف کرد که تغییرات اندک و توجه سامسونگ به نظر کاربران سبب شده تا زیبایی بصری بسیار جذابی به این گوشی هوشمند انعطاف پذیر بخشیده شود.

این اسمارتفون به صفحه نمایشی 6.7 اینچی با رزولوشن 2640×1080 پیکسلی از نوع داینامیک امولد 2X و تراکم پیکسلی 425ppi درهر اینچ مجهز شده است. صفحه نمایشی با مشخصات قدرتمند که در این میان می توانیم به توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 120 هرتز آن اشاره کنیم. برای نمایش اعلان ها نیز در حالت تاشو، این بار صفحه نمایشی با ابعاد 1.9 اینچی و رزولوشن 260×512 گیگابایتی از نوع سوپر امولد در نظر گرفته شده است.

در بخش سنسور های دوربین اما این اسمارتفون در نمای رو به رویی به سنسور دوربین سلفی با رزولوشن 10 مگاپیکسلی مجهز شده است که در بریدگی دایره ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه نمایش قرار گرفته است. در نمای پشتی نیز دو سنسور دوربین را مشاهده می کنیم که با چیدمانی ستونی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 به همراه سنسور دوربین 12 مگاپیکسلی از نوع فوق عریض، سنسور های دوربین دوگانه گلکسی Z Flip3 را تشکیل می دهند.

این اسمارتفون همانند گلکسی Z Fold3 به یکی از قدرتمند ترین پردازنده های شرکت کوالکام، یعنی اسنپدراگون 888 مجهز شده است. رم 8 گیگابایتی به همراه حافظه های داخلی 128 و 256 گیگابایتی و باتری دوگانه 3300 میلی آمپر ساعتی، از دیگر مشخصات سخت افزاری در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند می باشد.

گلکسی واچ 4، واچ 4 کلاسیک و ایربادز 2

گلکسی واچ کلاسیک با توجه به مشخصات قدرتمند تر و متریال ساخت با کیفیت تری که به نسبت مدل کلاسیک دارد، بی شک قیمت گران تری را نیز دارد. مدل استاندارد در دو مدل 40 میل متری و 44 میلی متر معرفی شد. این در حالی است که شاهد رونمایی دو مدل 42 میلی متری و 46 میلی متری برای گلکسی واچ 4 کلاسیک بودیم.

مدل های 40 میلی متری و 42 میلی متری واچ 4 و واچ 4 کلاسیک به صفحه نمایشی 1.19 اینچی با رزولوشن 396×396 پیکسلی از نوع سوپر امولد مجهز شده اند و در طرف مقابل مدل های 44 و 46 می متری واچ 4 و واچ 4 کلاسیک از صفحه نمایشی با ابعاد 1.36 اینچی با رزولوشن 450×450 پیکسلی از نوع سوپر امولد بهره بده اند.

سامسونگ این بار در بخش سخت افزاری برای هر دو ساعت هوشمند جدید خود، پردازنده اختصاصی اگزینوس W920 را در نظر گرفته است. 1.5 گیگابایت رم به همراه حافظه داخلی 16 گیگابایتی از دیگر مشخصات سخت افزاری در نظر گرفته شده می باشند. مدل 40 میلی متری واچ 4 و مدل 42 میلی متری واچ 4 کلاسیک، به باتری با میزان ظرفیت 247 میلی آمپر ساعت، مدل 44 میلی متری واچ 4 و 46 میلی متری واچ 4 کلاسیک، به باتری با میزان ظرفیت 361 میلی آمپر ساعتی مجهز شده اند.

اما اصلی ترین نکته در خصوص این دو ساعت هوشمند، حضور سیستم عامل جدیدی است که سامسونگ با همکاری گوگل برای اولین بار در تاریخ ساعت های هوشمند خودش از آن استفاده کرده است. سیستم عامل جدیدی که به گفته سامسونگ، این بار رابط کاربری بسیار جذاب تر به همراه قابلیت های جدید ترین را به کاربرانش ارائه خواهد کرد. ایربادز 2 نیز این بار با خروجی صدای بهتر، قابلیت نویز گیر بسیار با کیفیت و تنوع رنگی بالاتری به نسبت نسل قبلی معرفی شد.

پست های مرتبط

مایکروسافت از OpenAI برای عرضه موتور جست‌وجوی جدیدش حمایت کرد

اندروید 15 عادات خواب شما را بهتر از قبل تنظیم می‌کند

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند