حافظه رم گیگابایت DESIGNARE مجهز به هیت سینک سفید و ظرفیت 64 گیگابایت

حافظه رم گیگابایت DESIGNARE مجهز به هیت سینک سفید و ظرفیت 64 گیگابایت

کمپانی گیگابایت که بیشتر به دلیل تولید مادربرد و کارت گرافیک در سطح جهان شناخته می شود، از جدیدترین کیت حافظه خود به نام گیگابایت DESIGNARE رونمایی کرد. این کمپانی در سال 2019 خط تولید خود را توسعه داده و محصولات جدیدی از جمله حافظه رم و درایو سالید را به بازار عرضه کرده بود.

اولین نکته ای که باید به آن اشاره کنیم، عدم حضور نام زیر برند AORUS در کیت حافظه گیگابایت DESIGNARE است و این موضوع نشان می دهد که بازار هدف گیگابایت برای کیت حافظه جدید، گیمرها نیستند. از این رو نباید تعجب کرد که حافظه رم جدید این برند به نورپردازی RGB مجهز نبوده و حتی هیت سینک های شانه کوتاه به رنگ سفید برای آنها در نظر گرفته شده است.

طبق اعلام مدیران این کمپانی، هدف آنها از تولید کیت حافظه گیگابایت DESIGNARE تامین نیاز کاربرانی با شغل تدوین ویدئو و مدل سازی سه بعدی است. از این رو نیازی به قرار دادن المان های گیمینگ برای جلب توجه وجود ندارد و در نقطه مقابل، مشخصات فنی قابل قبولی در کیت حافظه رم گیگابایت مشاهده می شود.

سیستم هایی با مشخصات سخت افزاری حرفه ای به طور معمول برای گیمرهای حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرند، اما افرادی که تولید محتوا در انواع مختلف آن انجام می دهند، به مشخصاتی حرفه ای تر و جزییات بیشتر در انتخاب قطعات نیاز دارند. تولید کنندگان محتوا به حافظه رم با ظرفیت و فرکانس بالا، پردازنده چند هسته ای با فرکانس بالا، کارت گرافیک متناسب با سطح نیاز و همچنین تجهیزات ذخیره سازی سریع نیاز دارند، اما کمبود حافظه رم تاثیر بسیار زیادی روی عملکرد کلی کامپیوتر مخصوص تولید محتوا دارد.

اینتل و AMD به تازگی پشتیبانی از حافظه رم تک کانال با ظرفیت 32 گیگابایت را به چیپ ست های مادربرد خود اضافه کردند، اما یک ماژول 32 گیگابایتی نمی تواند پهنای باند مورد نیاز را تامین کند. کیت حافظه گیگابایت DESIGNARE با بهره گیری از دو ماژول با ظرفیت 32 گیگابایت و ظرفیت مجموع 64 گیگابایت می تواند نیاز تولید کنندگان محتوا را در مواردی از جمله مدل سازی سه بعدی و تدوین ویدئو برطرف سازد.

فرکانس کاری کیت حافظه گیگابایت DESIGNARE برابر با 3200 مگاهرتز تعیین شده که پهنای باند قابل توجهی را در اختیار کاربران قرار می دهد. در صورت استفاده از مادربرد های مجهز به چیپ ست AMD X570 و Intel Z390 که از چهار اسلات حافظه رم بهره می برند، می توانید برخورداری از حداکثر 128 گیگابایت حافظه را تجربه کنید. این میزان در مادربرد های مجهز به چیپ ست AMD TR40 و Intel X299 به دلیل وجود هشت اسلات حافظه به 256 گیگابایت افزایش می یابد.

کیت حافظه گیگابایت DESIGNARE گواهینامه سازگاری با چیپ ست های Intel و AMD را دریافت کرده و این موضوع می تواند به فروش بیشتر آن کمک کند. رنگ سفید هیت سینک نیز برای کاربرانی که به راه اندازی یک کامپیوتر به رنگ سفید علاقه دارند، یک حق انتخاب حرفه ای و قدرتمند ارائه می دهد.

پست های مرتبط

اپل وجود مشکل پخش نشدن صدای آلارم آیفون را تایید کرد

گوگل 20 میلیارد دلار در سال 2022 به اپل پرداخت کرده تا موتور جست‌وجویش در حالت پیش‌فرض باقی بماند !

اپل واچ اولترا 3 ارتقای سخت‌افزاری زیادی را ارائه نمی‌دهد