هواوی پی 50 و پی 50 پرو معرفی شدند / پرچمدارانی شگفتی ساز

بلاخره بعد از شایعات بسیاری که در خصوص گوشی های هوشمند خانواده هواوی پی 50 شنیدیم، پی 50 و پی 50 پرو به عنوان جدیدترین پرچمداران این شرکت بصورت رسمی معرفی شدند. پرچمدارانی که با خود مشخصات قدرتمندی را به همراه داشتند و از این میان می توانیم به سنسور های دوربین در نظر گرفته شده برای این گوشی های هوشمند اشاره کنیم که توانستند نتایج بسیار خوبی را به ثبت برسانند.

طراحی

در بخش طراحی همانطور که در شایعات شنیده بودیم، این بار هواوی، طراحی جدید و جالبی را برای این پرچمداران جدید خود در نظر گرفته است. هر دو گوشی از طراحی مشابهی بهره می برند که در نمای رو به رویی از طراحی ناچ اینفینیتی O استفاده شده که بریدگی دایره ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه نمایش، سنسور دوربین سلفی را در خود جای داده است.

طراحی صفحه نمایش، طراحی آشنایی می باشد که پیش از این نیز هواوی و بسیاری از شرکت های فعال در عرصه گوشی های  هوشمند نیز از آن بهره برده بودند. اما اصلی ترین تغییر این پرچمدارن، در نمای پشتی می باشد. جایی که دو بریدگی با قطر بزرگ،، سنسور های دوربین را در خود جای داده اند. سه سنسور دوربین در بریدگی قسمت بالایی و یک سنسور به همراه فلش، در بریدگی قسمت پایینی قرار گرفته اند.

صفحه نمایش

از نظر ابعاد صفحه نمایش، این دو اسمارتفون تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند، اما به طبع مدل پرو به صفحه نمایش قدرتمند تری مجهز شده است. پی 50 پرو از صفحه نمایشی 6.6 اینچی با رزولوشن 1228×2700 پیکسلی از نوع اولد بهره می برد. صفحه نمایشی که توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 90 هرتز و تاچ ریت 300 هرتز را نیز دارد.

در طرف مقابل، همانطور که اشاره کرده بودیم، از نظر ابعاد، صفحه نمایش مدل استاندارد، تفاوت چندانی با مدل پرو ندارد اما از مشخصات فنی ضعیف تری بهره برده است. این اسمارتفون نیز به صفحه نمایشی 6.5 اینچی با رزولوشن 1228×2700 از نوع اولد مجهز شده است. بر خلاف مدل پرو، صفحه نمایش هواوی پی 50 توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 90 هرتز را دارد.

سنسور های دوربین

خب می رسیم به اصلی ترین بخش، یعنی سنسور های دوربین در نظر گرفته شده که پرچمداران جدید هواوی، بخصوص مدل پرو، حرف های بسیاری برای گفتن دارند. مدل پرو در قسمت پشتی به چهار، و مدل استاندارد به سه سنسور دوربین مجهز شده اند. با مدل پرو که توانست با بهره بردن از این سنسور های دوربین قدرتمند، لقب بهترین اسمارتفون از نظر سنسور دوربین را به خود اختصاص دهد شروع می کنیم. یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن 50 مگاپیکسلی و گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و فاصله کانونی 26 میلی متر در کنار سنسور 64 مگاپیکسلی از نوع پریسکوپ با فاصله کانونی 90 میلی متر و گشودگی دریچه دیافراگم f/3.5 و قابلیت زوم 3.5 برابری اپتیکال، به همراه سنسور 13 مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور 40 مگاپیکسلی مونوکروم (B/W)، سنسور های دوربین چهارگانه این گوشی هوشمند را تشکیل می دهند.

شاید توقع می رفت که هواوی پی 50 با بهره بردن از چنین سنسور های دوربین توانایی ضبط ویدئو با حداکثر کیفیت 8K را داشته باشند اما این اسمارتفون توانایی ضبط ویدئو با حداکثر کیفیت 4K و نرخ 60 فریم در ثانیه را خواهد داشت.

پی 50 اما همانطور که اشاره کرده بودیم، در نمای پشتی به سه سنسور دوربین مجهز شده است. یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن 50 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و فاصله کانونی 23 میلی متر، در کنار سنسور 12 مگاپیکسلی از نوع پریسکوپ با توانایی زوم 5 برابری اپتیکال و فاصله کانونی 125 میی متر و سنسور 13 مگاپیکسلی از نوع فوق عریض، سنسور های دوربین سه گانه این گوشی هوشمند را تشکیل می دهند.

این اسمارتفون همانند مدل پرو توانایی ضبط ویدئو با حداکثر کیفیت 4K و نرخ 60 فریم در ثانیه را نیز دارد. لازم به ذکر است که سنسور دوربین اصلی و پریسکوپ هر دو مدل استاندارد و پرو، به قابلیت جذاب و کاربردی لرزشگیر اپتیکال یا همان OIS نیز مجهز شده اند. بریدگی دایره ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه نمایش نیز، برای هر دو مدل سنسور دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی را در خود جای داده است که توانایی ضبط ویدئو با حداکثر کیفیت 4K و نرخ 30 فریم درثانیه را دارد.

سخت افزار

اما یکی از عجیب ترین مشخصات در نظر گرفته شده برای این دو گوشی هوشمند، پردازنده در نظر گرفته شده می باشد. مدل پرو در دو مدلبا پردازنده های اسنپدراگون 888 شرکت کوالکام و Kirin 9000 اختصاصی هواوی روانه بازار خواهد شد. مدل استاندارد هم در یک مدل با پردازنده اسنپدراگون 888 شرکت کوالکام معرفی شده است.

اما نکته جالب توجه در این بخش، عدم پشتیبانی هیچکدام از این دو اسمارتفون پرچمدار، از شبکه های اینترنتی نسل پنجم یا همان 5G می باشد. هواوی پی 50 به باتری با میزان ظرفیت 4100 میلی آمپر ساعت و هواوی پی 50 پرو به باتری 4360 میلی آمپر ساعت مجهز شده اند. شارژر 66 واتی کابلی مجهز به شارژ سریع و پشتیبانی از شارژر وایرلس 50 واتی، از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده می باشند.

هواوی پی 50 پرو در چهار مدل با رم های 8 و 12 گیگابایتی به همراه حافظه های داخلی 128/256/512 گیگابایت و پی 50 با رم 8 گیگابایتی و حافظه های داخلی 128 و 256 گیگابایتی روانه بازار خواهند شد.

پست های مرتبط

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !

مایکروسافت از OpenAI برای عرضه موتور جست‌وجوی جدیدش حمایت کرد

اندروید 15 عادات خواب شما را بهتر از قبل تنظیم می‌کند