پتنت دوربین سلفی مخفی در صفحه نمایش هواوی

بعد از اینکه شرکت های عرصه گوشی های هوشمند در تلاش بودند که از کمترین میزان ناچ ممکن برای اشغال صفحه نمایش استفاده کنند، راهکار های مختلفی برای این اتفاق را شاهد بودیم. ناچ اینفینیتی O به همراه ناچ زیبای واتر دراپ از جمله ناچ هایی بودند که شرکت های قدرتمندی چون سامسونگ و هواوی از آن ها استفاده کردند و حال دوربین سلفی مخفی در صفحه نمایش هواوی گامی رو به جلو برای این غول چینی خواهد بود.

پیش از این تنها راهکار از بین بردن کلیه حاشیه ها و ناچ ها در صفحه نمایش، استفاده از تکنولوژِ دوربین سلفی پاپ آپ بود که البته استفاده از این تکنولوژی باعث می شد تا آن گوشی هوشمند از استاندارد های ضد آب بودن IP پشتیبانی نکند.

اوپو اولین شرکتی بود که در نمایشگاه MWC شانگهای، از تکنولوژی دوربین سلفی مخفی در صفحه نمایش پرده برداری کرد و نیز ویوو و شیائومی نیز می دانیم که در حال فعالیت در این حوزه می باشند. اما این بار نوبت به غول چینی رسیده. در پتنت های منتشر شده همانظور که مشاهده می کنید، هواوی محل بالایی سمت چپ صفجه نمایش را برای قرار گیری دوربین سلفی در نظر گرفته، این در حالی می باشد که اپو دقیقا محل خلاف آنچه هواوی در نظر گرفته را انتخاب کرده.

از دیگر نکات جالب رابط کاربری جدید هواوی برای گوشی های هوشمند مجهز به چنین فناوری می باشد. در این رابط کاربری زمانی که نیازی به استفاده از دوربین سلفی ندارید، این سنسور کاملا مخفی می شود و برخی ویژگی های بصری، همانند زمانی که می خواهید تماس حاصل کنید در قسمت محل قرار گیری سنسور دوربین سلفی در نظر گرفته شده.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند