تاریخ معرفی رسمی سیستم عامل اختصاصی هارومونی (Harmony OS) هواوی مشخص شد

از اواخر سال 2019 امریکا هواوی را به دلیل نقض پروتکل های امنیتی تحریم کرد و این تحریم های مشکلات اساسی را برای هواوی به وجود آورد. در کنار از دست دادن بازار های فروش امریکا، هواوی دیگر اجازه همکاری با گوگل را نداشت و همین امر سبب شد تا گوشی های هوشمند این شرکت اجازه استفاده از سیستم عامل محبوب اندروید را نیز نداشته باشند. برای حل این مشکل هواوی سیستم عامل اختصاصی خود یعنی هارومونی (Harmony OS) را معرفی کرد.

در شروع تحریم های اعمال شده، در گام نخست هواوی بازار فروش کشور های امریکایی را از دست داد. اما مشکلات تحریم های انجام شده تنها در راستای از دست دادن بازا فروش کشور های امریکایی و حتی کشور های اروپایی و آسیایی نیز نبود. گوگل نیز مدتی بعد به جمع تحریم کنندگان هواوی پیوست.

در ابتدا هواوی اجازه استفاده از سیستم عامل اندروید و نیز سرویس خدمات گوگل یا همان GMS را نداشت. بعد از آن گوگل بصورت موقت به گوشی های هوشمند هواوی اجازه استفاده از سیستم عامل اندروید را داد اما هنوز هم گوشی های هوشمند جدید هواوی اجازه استفاده از سرویس خدمات گوگل را ندارند.

هواوی می داند که هر لحظه ممکن است بار دیگر گوگل اجازه استفاده از از سیستم عامل اندروید را به گوشی های هوشمند هواوی ندهد و همین امر سبب شد تا هواوی به فکر استفاده از سیستم عامل اختصاصی باشد. هارمونی (Harmony OS) نام سیستم عامل جدید و اختصاصی هواوی می باشد که این روز های زیاد درباره اش شنیدیم.

این سیستم عامل در ابتدا با هدف استفاده برای برخی از دستگاه های هوشمند معرفی شد اما نه بصورت رسمی و هیچ یک از محصولات هواوی نیز بصورت رسمی از این سیستم عامل تا به امروز بهره نبرده اند. بعد از آن هارمونی در اختیار برخی از برنامه نویسان قرار گرفت که به عقیده این برنامه نویسان، سیستم عامل اختصاصی هواوی توانسته عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش بگذارد و حتی در برخی موارد عملکرد بهتر و سریع تری به نسبت سیتسم عامل اندروید داشته.

شایعاتی پیش از این شنیده شده بود که گوشی های هوشمند خانواده هواوی میت 40 قرار است با بهره بردن از این سیستم عامل اختصاصی معرفی شوند که چنین اتفاقی رخ نداد. حال گو یا قرار است در تاریخ 18 دسامبر (28 آذر) هواوی بصورت رسمی از این سیستم عامل و قابلیت های در نظر گرفته شده برایش پرده برداری کند. اما هنوز مشخص نیست که چه زمانی شاهد رونمایی گوشی هوشمندی خواهیم بود که از این سیستم عامل اختصاصی بهره مند شود.

پست های مرتبط

قیمت خرده فروشی پردازنده Core i9-14900KS مشخص شد

مایکروسافت قابلیت ارتقا رایگان ویندوز 7 و 8 به 10 و 11 را لغو می‌کند

اطلاعات نسل بعدی کارت گرافیک Xe2 اینتل با کد Battlemage فاش شد