پاگانی گران ترین نسخه هوایرا را معرفی کرد / الهه بادها جذاب تر می شود

پاگانی شاید مانند بسیاری از خودروسازان با مدل های مختلف خودنمایی نکند اما تنها زوندا و هوایرا می توانند خاص بودن این خودروساز ایتالیایی را با قلب آلمانی تایید کند. این بار پاگانی با مدل Huayra Roadster BC به میدان آمده است.

سالها از اولین روز معرفی هوایرا می گذرد اما همچنان این هایپرکار در رده ای بالاتر و البته چهره ای جذاب تر از محصولات دیگر ایتالیایی سازان قرار دارد. خودرویی خاص که با موتور AMG قدرتنمایی می کند. اما به زودی قرار است گران ترین نسخه از الهه بادها به دست مشتریان برسد.

محصول جدید پاگانی با نام هوایرا رودستر BC (Huayra Roadster BC)، با برچسب قیمت 3.5 میلیون دلار، گرانترین محصول این خودروساز است. هوایرا رودستر BC به موتور 12 سیلندر V شکل AMG به حجم 6 لیتر توئین توربو مجهز شده است. موتوری که توانایی تولید 800 اسب بخار (791 اسسب بخار) را در دور موتور 5900 دور در دقیقه دارد.

قدرت تولیدی این خودرو نسبت به مدل های دیگر هوایرا تا حدی بیشتر است که توسط جعبه دنده هفت سرعته XTrac به چرخ های عقب منتقل می شود. پاگانی از جعبه دنده تک کلاچ استفاده کرده تا وزن هوایرا رودستر BC را تا حد ممکن کاهش دهد.

سیستم تعلیق بهینه شده در این مدل خودنمایی می کند تا در نهایت با ترکیب رینگ های 20 اینچ در جلو و 21 اینچ در عقب، تعادل این خودرو را به بهترین شکل تضمین کند. ما این نسخه خاص تنها در مسیر مستقیم حکم رانی نمی کند بلکه به گفته پاگانی، هوایرا رودستر BC به دلیل مهندسی عالی و به لطف استفاده از لاستیک Pirelli PZero Trofeo R، می تواند شتاب جانبی تا 1.9 جی را تحمل کند. این موضوعی در حالی است که بوگاتی شیرون با وجود دو دیفرانسیل بودن، تنها می تواند شتاب جانبی 1.5 جی را تحکل کند.

در ادامه باید اضافه کنیم هوایرا رودستر BC با وزن 1217 کیلوگرم، تنها در زمان 2.5 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر در ساعت می رسد. پاگانی از این نسخه خاص تنها 40 نمونه تولید می کند تا به دست مشتریان خاص برسد.

پست های مرتبط

تسلا مدل Y در بین 10 خودروی برقی برتر سال 2023 نیست !

اسکوتر محبوب یاماها آیروکس 155 مدل 2023 به کنترل کشش مجهز می شود !

دوچرخه برقی BUXUS Eva به سبک موتور سیکلت با برد 103 کیلومتر