رونمایی از پردازنده های نسل دهم جدید Core i9 اینتل با پسوند عجیب KA

رونمایی از پردازنده های نسل دهم جدید Core i9 اینتل با پسوند عجیب KA

اینتل از نسل نهم پردازنده های خود پسوند های جدیدی مانند F و KF را ارائه داد و اکنون در مدل های جدید نسل دهم از جمله Core i9 اینتل شاهد رونمایی از پسوند عجیب KA هستیم. محصولات دارای پسوند KA به تازگی در یک فروشگاه آنلاین قیمت گذاری شده و کاربران می توانند پردازنده های Comet Lake-S را خریداری کنند.

کمپانی مشهور دنیای پردازنده در طول سال های طولانی فعالیت خود، از پسوند های مختلفی در محصولات متنوع خود استفاده کرده و اکنون در پردازنده های Core i9 اینتل شاهد رونمایی از پسوند جدید KA هستیم. همه کاربران می دانند که پسوند K به معنی ضریب باز پردازنده و قابلیت اورکلاک است، اما پسوند A تا کنون در هیچ کدام از محصولات این کمپانی مورد استفاده قرار نگرفته بود.

پسوند F که از نسل نهم پردازنده های اینتل رونمایی شده، نشان دهنده عدم وجود واحد گرافیکی مجتمع بوده و با استقبال بسیار خوب گیمرها مواجه شده است. به هر حال گیمرها نیازی به واحد گرافیکی مجتمع ندارند و از این رو حذف آن می تواند به بهبود عملکرد پردازنده و کاهش قیمت آن منجر می شود.

پسوند A در پردازنده های Core i9 اینتل نشان دهنده عدم دستیابی به فرکانس بوست است، اما با این وجود CPU های جدید نسل دهم این کمپانی با نام Comet Lake-S می توانند قدرت پردازشی قابل توجهی را ارائه دهند. محصولات جدید اینتل در یک فروشگاه اینترنتی در کشور لیتوانی ظاهر شده و قیمت های در نظر گرفته، مشابه با سری F هستند.

به عنوان مثال پردازنده Core i9-10900KA با فرکانس پایه 3.7 گیگاهرتز به قیمت 525 یورو و پردازنده Core i9-10850KA با فرکانس پایه 3.8 گیگاهرتز به قیمت 485 یورو در دسترس کاربران قرار گرفته اند. مدل های دیگر از پردازنده های جدید Core i9 اینتل شامل Core i9-10700KA با فرکانس پایه 3.8 گیگاهرتز به قیمت 408 یورو و پردازنده Core i9-10600KA با فرکانس پایه 4.1 گیگاهرتز به قیمت 278 یورو می شود.

تمامی پردازنده های جدید از نسل Comet Lake-S طیق اطلاعات درج شده در فروشگاه آنلاین واقع در کشور لیتوانی با یکدیگر برابر بوده و علاوه بر این، وجود دو مدل 10600KA و 10700KA از سری Core i9 اینتل نیز بسیار عجیب است. تفاوت قیمت میان محصولات جدید اینتل با پسوند KA و محصولات نسل گذشته با پسوند F در حدود 2 درصد بیشتر یا کمتر است که این مورد نیز سبب تعجب کاربران می شود.

بر اساس اطلاعات درج شده در فروشگاه آنلاین واقع در کشور لیتوانی، فروش رسمی پردازنده های جدید Core i9 اینتل از روز 9 آگوست آغاز خواهد شد و در مدت باقیمانده به طور حتم اطلاعات تکمیلی از آنها منتشر می شود. به نظر می رسد که اطلاعات اولیه کمی گمراه کننده بوده و به زودی مشخصات دقیق آنها اعلام خواهد شد.

پست های مرتبط

پردازنده‌های Arrow Lake اینتل مانند Core Ultra 9 285K دارای سرعت کلاک حداکثر 5.5 گیگاهرتز هستند

لینوکس پچ جدیدی از AMD برای نسل بعدی پردازنده‌های Zen 5 دریافت کرده است

شرکت AMD دو APU جدید Ryzen 5 را با نام‌های 7235H و 7235HS در وبسایت خود فهرست کرد