اولین تصاویر رسمی از کارت گرافیک DG1 اینتل در نمایشگاه CES 2020

اولین تصاویر رسمی از کارت گرافیک Intel DG1

اینتل در حاشیه نمایشگاه CES 2020 با دعوت از خبرنگاران، نسخه توسعه دهنده کارت گرافیک DG1 را رونمایی کرد. هر چند خبرنگاران انتظارات متفاوتی از نوع طراحی اینتل داشتند، اما به نسبت زیادی موفق به جلب نظر آنها شد. سخنران این رویداد، آقای Ari Rauch به عنوان معاون مدیر عامل و مدیر کل بخش مهندسی فناوری گرافیک بود.

همانند پروسه معرفی کارت گرافیک های مخصوص گیم و کنسول های بازی، کارت گرافیک DG1 اینتل نیز چند ماه پیش از عرضه رسمی به بازار در دسترس برخی از رسانه های مورد اعتماد قرار می گیرد تا تست های مورد نظر خود را روی آن انجام دهند و نتایج خود را به اینتل انتقال دهند.

کارت گرافیک نسخه توسعه دهنده اینتل که به نام DG1-SDV شناخته می شود، به توسعه دهندگان نرم افزار نیز اجازه می دهد تا با معماری نوظهور اینتل آشنا شوند. برخلاف انتظار خبرنگاران، اینتل یک PCB به نسبت کوچک به همراه یک عدد فن خنک کننده و یک نوار LED برای نورپردازی در نظر گرفته است.

به این ترتیب خروجی تلاش چند ماهه اینتل برای تولید کارت گرافیک DG1 به ارائه یک محصول جذاب و حرفه ای منجر شده است. البته احتمال اعمال برخی تغییرات در طراحی نهایی این محصول وجود دارد، اما شانس تغییر کلی در مدار اصلی، مدار تغذیه و افزایش طول 15.2 سانتی متری آن بسیار کم است.

کارت گرافیک DG1 قابلیت اجرای بازی ها با وضوح 1080P را دارد و به نظر می رسد که تست هایی از آن در بازی Warframe صورت گرفته است. به دلیل عدم وجود کانکتور پاور برای تامین توان، می توان پیش بینی کرد که توان مصرفی آن در محدوده 75 وات یا کمتر از آن است. به این ترتیب امکان تامین توان توسط اسلات PCI 3.0 مادربرد وجود دارد.

قدرت پردازشی کارت گرافیک DG1 نیز بیش از 10 ترافلاپ خواهد بود و توان رقابت با کارت گرافیک های 150 دلاری انویدیا و AMD از جمله GTX 1650 و RX 5500 را در بحث عملکرد و توان مصرفی خواهد داشت. اینتل به همراه کارت گرافیک DG1، مرکز کنترل نرم افزاری پیشرفته ای ارائه خواهد کرد که از رابط کاربری مدرنی بهره خواهد برد. فناوری هایی مانند Variable-Rate Shading و Integer Scaling و همچنین انکدر ویدئویی اختصاصی اینتل به نام Quick Sync نیز توسط آن پشتیبانی می شود. قابلیت شخصی سازی توسط تولید کنندگان OEM برای اعمال تغییراتی از جمله نصب خنک کننده اختصاصی و اهدافی مانند کنترل توان مصرفی وجود دارد.

پست های مرتبط

قیمت خرده فروشی پردازنده Core i9-14900KS مشخص شد

مایکروسافت قابلیت ارتقا رایگان ویندوز 7 و 8 به 10 و 11 را لغو می‌کند

اطلاعات نسل بعدی کارت گرافیک Xe2 اینتل با کد Battlemage فاش شد