اینتل اعلام کرد که به زودی بهروزرسانیهای جدیدی را برای سری کارتگرافیکهای Arc Battlemage خود ارائه میدهد. این رونمایی در نمایشگاه Computex انجام خواهد شد.
در پستی که اخیراً در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شد، اینتل اشاره کرد که سری جدیدی از کارتگرافیکهای خود را با معماری Battlemage تحت عنوان Arc Pro عرضه خواهد کرد. این سری، بازار ایستگاههای کاری (Workstation) را هدف قرار میدهد؛ یعنی حوزههایی مانند تولید محتوا و هوش مصنوعی. با اینکه فعلاً جزئیات فنی منتشر نشده، اما با نزدیک بودن نمایشگاه Computex، زمان زیادی تا افشای اطلاعات باقی نمانده است.
بر اساس اطلاعات اخیر، اینتل قصد دارد نسخههایی از کارتگرافیکهای Battlemage را با حافظه گرافیکی (VRAM) بیشتر برای کارهای حرفهای عرضه کند. گفته شده که یک مدل با 24 گیگابایت VRAM در راه است یعنی تقریباً دو برابر حافظه مدلهای فعلی B570 و B580 که به ترتیب 10 و 12 گیگابایت حافظه دارند. بنابراین، کارتهای جدید احتمالاً با ظرفیتهای 20 و 24 گیگابایت عرضه میشوند که نسبت به مدل فعلی Arc Pro A60 با 12 گیگابایت، ارتقای چشمگیری به حساب میآید.
یکی دیگر از احتمالات، معرفی یک پردازنده گرافیکی کاملاً جدید است. در حالی که مدلهای با گذرگاه حافظه 160 و 192 بیتی مربوط به پردازنده گرافیکی با کد BMG-G21 هستند، از مدتها پیش شایعاتی درباره مدل قدرتمندتر BMG-G31 شنیده میشود. ممکن است این مدل در قالب یک کارت گرافیک جدید از سری Arc Pro معرفی شود. گفته شده که این پردازنده گرافیکی ردهبالا دارای گذرگاه 256 بیتی و تعداد بیشتری هسته Xe2 خواهد بود.
دیدن عملکرد این چیپ قدرتمند Battlemage میتواند بسیار جذاب باشد. سرمایهگذاری مداوم اینتل در توسعه کارتهای Arc—هم از نظر سختافزاری و هم نرمافزاری—نشان میدهد که این شرکت در مسیر پیشرفت جدی حرکت میکند. انتظار میرود در روزهای آینده اخبار بیشتری در این زمینه منتشر شود.
ما اینجا در رسانه خبری بنچیمو آخرین اخبار مرتبط با تکنولوژی را پوشش میدهیم، پس حتماً با ما همراه باشید. آیا به محصولات گرافیکی اینتل علاقهمند هستید یا کارتهای سایر برندها را ترجیح میدهید؟ نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.