امروز: ۱۴۰۵/۰۴/۰۳ ساعت : ۱۳:۳۴

آیفون 17 ایر و آیفون 17e احتمالاً با تراشه مودم 5G ساخت خود اپل عرضه شوند

مودم C1 که امسال در آیفون 16e استفاده شد، حاصل تلاش‌های طولانی اپل و پشت سر گذاشتن چالش‌های فراوان بود؛ تلاشی که هدفش طراحی یک راهکار اختصاصی برای دستیابی به استقلال بیشتر و بهره‌مندی از مزایای گسترده بود.

بر اساس کدهایی که اخیراً فاش شده، قرار است آیفون 17 ایر و آیفون 17e به تراشه مودم اختصاصی اپل مجهز شوند. با این حال هنوز مشخص نیست که این مدل‌ها از همان مودم C1 استفاده خواهند کرد یا نسخه پیشرفته‌تری مانند C2 دارند.

طبق اطلاعات لو رفته توسط aaronp613، مودم 5G اختصاصی اپل اواخر سال 2025 به آیفون 17 ایر و در سال 2026 به آیفون 17e می‌آید. سایر مدل‌های سری آیفون 17 همچنان از مودم‌های کوالکام استفاده می‌کنند، اما احتمال دارد برخی از آن‌ها یک تراشه Wi-Fi سفارشی هم داشته باشند. اگر این اتفاق بیفتد، آیفون 17 ایر اولین محصول اپل خواهد بود که دو تراشه بی‌سیم تولید داخل را همزمان به کار می‌گیرد. پرسش مهم اینجاست: آیا آیفون 17 ایر و آیفون 17e با C1 عرضه می‌شوند یا C2؟

در حال حاضر، حتی خبرنگاران معتبر مانند مارک گورمن از بلومبرگ هم پاسخی قطعی برای این سؤال ندارند. آنچه می‌دانیم این است که مودم C1 در آیفون 16e از شبکه‌های mmWave پشتیبانی نمی‌کند، موضوعی که باعث می‌شود مودم‌های 5G سری Snapdragon کوالکام همچنان گزینه بهتری برای گوشی‌های پرچمدار باشند. جالب اینکه کمی بعد از معرفی آیفون 16e، خبر رسید اپل روی مودم C2 کار می‌کند؛ تفاوت اصلی آن هم پشتیبانی از شبکه‌های mmWave است.

اپلاگر اپل بتواند C2 را به موقع آماده کند، منطقی به نظر می‌رسد که آن را در آیفون 17 ایر و آیفون 17e استفاده کند. با این حال اگر چنین می‌بود، احتمالاً این تراشه در تمام مدل‌های سری آیفون 17 به کار می‌رفت. با در نظر گرفتن این شرایط، پیش‌بینی می‌شود که آیفون 17 ایر همچنان با C1 عرضه شود و آیفون 17e میزبان C2 باشد.

البته برنامه‌های اپل می‌تواند به سرعت تغییر کند و چون این شرکت اطلاعاتش را به‌طور محرمانه نگه می‌دارد، احتمالاً باید تا مراسم رسمی معرفی که گفته می‌شود در 9 سپتامبر برگزار می‌شود، منتظر بمانیم.

ما اینجا در رسانه خبری بنچیمو آخرین اخبار مرتبط با تکنولوژی را پوشش می‌دهیم، پس حتماً با ما همراه باشید. شما در مورد استفاده اپل از مودم 5G ساخت خودش در آیفون 17 ایر و آیفون 17e چه نظری دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

احسان نیک پویا

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *