امروز: ۱۴۰۵/۰۴/۰۳ ساعت : ۱۹:۳۰

آیفون 17 ایر خشاب فیزیکی سیم‌کارت ندارد پس بدردمان نمی‌خورد !

آیفون 17 ایر قرار است ستاره رویداد «Awe Dropping» اپل باشد، اما به نظر می‌رسد سهم بازار آن کمتر از سایر مدل‌های خانواده‌اش باشد.

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد یکی از مدل‌های آیفون 17 احتمالاً وارد یکی از بزرگ‌ترین بازارهای جهان یعنی چین نشود. حالا یک منبع دیگر هم همین موضوع را تأیید کرده. طبق گفته حساب کاربری «Fixed Focus Digital» در ویبو، آیفون 17 ایر به دلیل نداشتن خشاب فیزیکی سیم‌کارت در چین عرضه نمی‌شود. از آنجایی که در ایران ما هم نیاز به خشاب فیزیکی سیم‌کارت داریم، آیفون 17 ایر بدردمان نمی‌خورد.

آیفون 17 ایر باریک‌ترین پرچمدار تاریخ اپل خواهد بود. طراحی فوق‌العاده نازک و مجموعه‌ای از قابلیت‌های اختصاصی دارد که آن را از نسخه‌های استاندارد و مدل‌های پرو متمایز می‌کند. با این حال، نبود خشاب سیم‌کارت برای کاربران چینی مشکل بزرگی هست، چراکه آمار استفاده از سیم‌کارت الکترونیکی (eSIM) در این کشور هنوز زیاد نیست. اپل در آمریکا تاکنون برخی مدل‌ها را فقط با eSIM عرضه کرده، اما چین همچنان متکی به سیم‌کارت‌های فیزیکی برای فعال‌سازی شبکه است.

دو دلیل اصلی برای تصمیم اپل وجود دارد:

  1. اپل قصد دارد به‌طور کلی خشاب سیم‌کارت را از دستگاه‌های خود حذف کند و به همین دلیل از بازار داخلی خود آغاز کرده است.
  2. طراحی بسیار باریک آیفون 17 ایر باعث می‌شود حذف خشاب سیم‌کارت فضای بیشتری برای قطعات مهم‌تر مثل باتری بزرگ‌تر فراهم کند. این موضوع اهمیت زیادی دارد، چون طراحی نازک دستگاه به‌طور طبیعی اجازه نمی‌دهد باتری حجیمی در آن قرار گیرد.

جزئیات جدیدی از آیفون 17 ایر منتشر شدحساب «Fixed Focus Digital» در ویبو تأکید کرد اپل به‌طور کامل از عرضه آیفون 17 ایر در چین صرف‌نظر می‌کند تا با مشکلات سازگاری روبرو نشود. این تصمیم با گزارش‌های قبلی هم همخوانی دارد که گفته بودند اپل بر اساس نیازهای منطقه‌ای محصولاتش را تنظیم می‌کند. بنابراین خریداران چینی همچنان به مدل‌های آیفون 17، آیفون 17 پرو و آیفون 17 پرو مکس دسترسی خواهند داشت، اما نسخه ایر تنها در بازارهایی عرضه می‌شود که پشتیبانی گسترده از eSIM دارند.

این اتفاق نشان می‌دهد که تلاش اپل برای عرضه دستگاه‌های eSIM دار هنوز با موانعی در بازارهای جهانی مواجه است. چنین تصمیمی بدون شک روی درآمد کلی اپل اثر خواهد گذاشت و در بازاری پررقابت مثل چین، نبود این مدل می‌تواند برای طرفداران ناامیدکننده باشد.

اپل در سال‌های گذشته هم به دلیل کمبود نوآوری در طراحی با افت فروش در چین روبه‌رو بود و به نظر می‌رسد این روند دست‌کم تا زمانی که بازار چین به‌طور کامل از eSIM پشتیبانی کند، ادامه خواهد داشت.

ما اینجا در رسانه خبری بنچیمو آخرین اخبار مرتبط با تکنولوژی را پوشش می‌دهیم، شما در مورد عرضه مدل آیفون 17 ایر بدون حضور خشاب سیم‌کارت چه نظری دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

احسان نیک پویا

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *