امروز: ۱۴۰۵/۰۴/۰۳ ساعت : ۰۲:۳۱

یک کاربر توانست تجربه‌ای شبیه مک را روی آیفون 17 پرومکس پیاده‌سازی کند

iOS و iPadOS تقریباً یک پلتفرم واحد هستند، اما اپل تصمیم گرفته نرم‌افزار آیپد را با امکانات بیشتری ارائه کند و درعین‌حال کاربران آیفون را از استفاده از این قابلیت‌ها محروم نگه دارد تا سود بیشتری کسب کند.

با این حال، یک کاربر آیفون 17 پرو مکس در ردیت نشان داد که توانسته گوشی پرچم‌دار خود را هک کند و با استفاده از یک اکسپلویت، iPadOS را روی آن اجرا کند. هرچند اپل چنین اقدامی را یک ضعف امنیتی جدی می‌داند، اما این دستگاه اکنون می‌تواند هنگام اتصال به نمایشگر خارجی تجربه‌ای شبیه مک را شبیه‌سازی کند.

به دلیل وجود چیپ A19 Pro و 12 گیگابایت رم، آیفون 17 پرو مکس سخت‌افزار قدرتمندی برای اجرای iPadOS و ارائه قابلیت‌های چندوظیفگی دارد. کاربری با نام «TechExpert2910» در ردیت نشان داد که گوشی با یک کابل به مانیتور خارجی وصل شده و چندین پنجره همزمان روی صفحه باز است. متأسفانه این اکسپلویت فقط روی iOS 26.1 قابل استفاده است، چراکه اپل آن را در نسخه بتای iOS 26.2 برطرف کرده.

این کاربر فکر می‌کند دلیل اینکه اپل اجازه نمی‌دهد آیفون‌ها چنین قابلیتی داشته باشند، این است که چنین کاری می‌تواند به فروش مک لطمه بزند. شاید این حرف تا حدی درست باشد، اما چنین قابلیتی سال‌هاست در گوشی‌های اندرویدی وجود دارد؛ سامسونگ اولین شرکتی بود که در سال 2017 با معرفی DeX در گلکسی S8 سبک جدیدی از محیط دسکتاپ را روی موبایل جا انداخت. حالا در سال 2025، حتی گوشی‌های غیرپرچم‌دار هم سخت‌افزار لازم برای تبدیل شدن به یک دستگاه شبه‌دسکتاپ را دارند.

نمایشگر HMOبا این وجود، اجرای حالت دسکتاپ روی گوشی هوشمند هیچ‌گاه آن‌طور که باید فراگیر نشده. دلیلش هم این است که اکثریت کاربران علاقه یا آشنایی کافی با فناوری و آزمایش چنین امکاناتی ندارند. به همین خاطر بعید به نظر می‌رسد اگر اپل اجازه چنین قابلیتی را به آیفون بدهد، فروش سایر محصولاتش آسیب جدی ببیند.

در نهایت، اپل قصد دارد سال آینده پشتیبانی از صفحه‌نمایش لمسی را به سری مک‌بوک پروهای OLED اضافه کند. این کار قطعاً می‌تواند به فروش آیپد ضربه بزند، اما به نظر نمی‌رسد اپل نگرانی چندانی درباره‌اش داشته باشد. از طرف دیگر، اگر اپل تمایلی ندارد کاربران آیفون تجربه‌ای شبیه مک داشته باشند، شاید بهتر باشد حداقل امکان ارتقای تجربه بازی را بدهد و اجازه دهد بازی‌های AAA از طریق آیفون روی یک مانیتور خارجی پخش شوند.

اپل اولین شرکتی بود که پورت‌های مناسب بازی‌های بزرگ را به iOS آورد؛ یک یوتیوبر نشان داده بود که می‌توان Resident Evil Village را روی آیفون 15 پرو بازی کرد، آن هم در حالی که گوشی با یک کابل USB-C به مانیتور وصل است. دستگاه‌هایی مثل آیفون 17 پرو مکس از نظر توان پردازشی هیچ کمبودی ندارند و می‌توانند نوآوری‌های زیادی را همان‌طور که در بالا اشاره شد ارائه کنند. اما آیا اپل روزی نظر خود را تغییر خواهد داد؟ احتمالاً جواب این سوال خیر باشد.

ما اینجا در رسانه خبری بنچیمو آخرین اخبار مرتبط با تکنولوژی را پوشش می‌دهیم، پس حتماً با ما همراه باشید. شما در مورد آیفون 17 پرو مکس چه نظری دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

احسان نیک پویا

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *