امروز: ۱۴۰۵/۰۴/۰۳ ساعت : ۱۹:۳۶

فاجعه نبود صدای استریو در آیفون 17 ایر : این مدل تنها یک اسپیکر دارد !

آیفون 17 ایر اپل از زمان رونمایی‌اش حسابی خبرساز شده؛ این گوشی به خاطر طراحی فوق‌العاده باریک و تغییرات سخت‌افزاری به چشم آمده است.

تمام پردازنده و اجزای اصلی دستگاه در بخش برآمدگی دوربین بالای گوشی جای گرفته‌اند؛ چیزی که از بیرون هم کاملاً مشهود است. یکی از مهم‌ترین فداکاری‌هایی که اپل مجبور شد انجام دهد، استفاده از یک بلندگوی تکی به‌جای سیستم استریوی آیفون 17 و آیفون 17 پروست.

برای رسیدن به چنین طراحی باریکی، اپل ناچار شد در بخش‌های مختلف دیگری هم فداکاری کند؛ بزرگ‌ترین قربانی باتری بود. با وجود استفاده از تراشه‌های اختصاصی برای افزایش بهره‌وری، شارژ گوشی هنوز برای یک روز کامل کافی نیست.

اپل البته یک پک باتری مگ‌سیف معرفی کرده تا ظرفیت آن را به سطح آیفون 17 پرو مکس برساند، اما اضافه‌کردن وسیله جانبی برای همه جذاب نیست. جدا از باتری، سیستم صوتی هم محدود شده و تنها یک بلندگوی در بخش اسپیکر مکالمه قرار گرفته است.

اپل از زمان آیفون 7 همیشه سیستم دو‌بلندگو ارائه داده بود ولی حالا باریک‌تر شدن طراحی بهای خودش را دارد. آیفون 17 ایر تنها 5.5 میلی‌متر ضخامت دارد و یکی از باریک‌ترین گوشی‌هایی هست که تاکنون ساخته شده.

آیفون 17 ایربرای کاربران عادی، این موضوع دوبلندگویی شاید چندان مهم نباشد، چراکه آیفون 17 ایر همچنان همان سخت‌افزار و نرم‌افزار پریمیوم مورد انتظار را در خود دارد. اما برای کسانی که زیاد موسیقی پخش می‌کنند، فیلم می‌بینند یا بازی می‌کنند، نبود صدای استریو می‌تواند یک عقب‌گرد محسوب شود؛ به‌ویژه اگر این کاربران از مدل‌های قدیمی‌تر آیفون آمده باشند.

اپل هنوز در این مورد اظهار نظری نکرده، اما واضحاً باریک‌سازی طراحی را به کیفیت صدای سخت‌افزاری ترجیح داده است. با وجود این کاستی‌ها، آیفون 17 ایر بدون شک یکی از متفاوت‌ترین و شگفت‌انگیزترین دستگاه‌هایی هست که اپل تاکنون عرضه کرده.

ما اینجا در رسانه خبری بنچیمو آخرین اخبار مرتبط با تکنولوژی را پوشش می‌دهیم، پس حتماً با ما همراه باشید. شما در مورد آیفون 17 ایر چه نظری دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

احسان نیک پویا

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *