مقایسه دوربین آیفون SE 2020 و آیفون 8

این بار نوبت به مقایسه دوربین آیفون SE 2020 و آیفون 8 رسیده است. زمانی که SE 2020 رونمایی شد بسیاری به طراحی این گوشی که تشابه بسیاری با طراحی در نظر گرفته شده برای آیفون 8 داشت خرده گرفتند. اما قطعا SE 2020 از مشخصات فنی قدرتمند تری به نسبت آیفون 8 بهره می برد. پیش از مشاهده ویدئوی مقایسه دوربین آیفون SE 2020 با آیفون 8، نگاهی خواهیم داشت به مشخصات سنسور های دوربین این گوشی های هوشمند.

مشخصات دوربین آیفون SE 2020

رای دوربین اصلی از سنسور 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 استفاده شده. این سنسور قابلیت های جذابی را با خود به همراه خواهد داشت که کمک شایانی به عملکرد بهتر آن خواهد کرد. شاید این گوشی میان رده تنها از یک سنسور بهره برده باشد اما قابلیت در نظر گرفته شده ای که اپل آن را “monocular depth sensing” می نامد، سبب خواهد شد تا شاهد ثبت تصاویر پرتره بسیار خوب و قابل قبولی از دوربین آیفون SE 2020 باشیم.

برای دوربین سلفی نیز سنسور 7 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده. حالت سینماتیک این دوربین نیز به شما امکان ضبط ویدئو با کیفیت 4K و سرعت 60 فریم در ثانیه را خواهد داد که برای چنین گوشی میان رده ای اتفاق بسیار خوبی به نظر می رسد.

مشخصات دوربین آیفون 8

آیفون 8 نیز همانند SE 2020 از سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافرگم f/1.8 بهره برده است. اما شاید در اعداد و ارقام این دو سنسور همسان به نظر برسند، اما در ویدئوی مقایسه دوربین این دو گوشی هوشمند نتایج جالبی را شاهد بودیم.

برای دوربین سلفی آیفون 8 نیز سنسوری 7 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده. همانطور که گفتیم سوای دو سنسور مشابه، عملکرد متفاوتی را از این دو گوشی هوشمند شاهد بودیم. به نسبت ب توجه به جدیدتر بودن آیفون SE 2020 سنسور دوربین این گوشی هوشمند قابلیت های جدیدتر و جذاب تری را با خود به همراه دارد که از جمله این قابلیت ها می توان به عکاسی حالت پرتره SE 2020 اشاره کرده که آیفون 8 از آن بی بهره است.

پست های مرتبط

اپل احتمالاً چت‌بات Apple GPT را راه‌اندازی نکند

شرکت TSMC در ساخت تراشه Tensor G5 گوگل مشارکت می‌کند

تست DLSS 3.0 با RTX 4050 لپ تاپ