انتقال تولیدات سخت افزاری از چین ادامه دارد: این بار مایکروسافت، دل، آمازون و اچ پی

انتقال تولیدات شرکت های بزرگ از چین، جدیدترین اقدام کمپانی های امریکایی حوزه تکنولوژی به خاطر جنگ اقتصادی میان امریکا و چین است. چندی پیش خواندیم که اپل قصد دارد بخشی از تولیدات محصولات خود را از چین به کشور دیگری منتقل کند.

اکنون نام چهار ابر کمپانی دیگر در گزارشی مشابه آمده است. به گزارش Nikkei، شرکت های اچ پی و دل در صدد هستند که 30 درصد از تولیدات لپ تاپ های خود را از چین خارج کنند. همچنین به نظر میرسد مایکروسافت قصد دارد بخشی از تولیدات ایکس باکس را از چین انتقال دهد.

آمازون نیز اقدام مشابهی در مورد محصولات سری Kindle و اسپیکرهای Echo انجام دهد. بر اساس همین گزارش، شرکت های ایسوس و ایسر نیز در حال بررسی انتقال تولیدات خود به خارج از چین هستند. انتقال تولیدات احتمالی از سوی شرکت های بزرگ فناوری در پاسخ به تعرفه های سنگین 25 درصدی امریکا برای محصولات وارداتی از چین است که در برگیرنده ی 200 میلیارد کالا میشود.

در حالی که فعلا صنعت تکنولوژی از این تعرفه ها صدمه چندانی ندیده است، تعرفه های جدید شامل لپ تاپ ها، گوشی های هوشمند و کنسول های بازی نیز خواهد شد که طبیعتا باعث افزایش چشمگیر هزینه کمپانی ها و به دنبال آن افزایش قیمت فروش آنها میشود.

همان طور که گفته شد چهار شرکت مذکور تنها کمپانی هایی نیستند که قصد انتقال تولیدات خود را به خارج از چین دارند و پیش تر گزارش این چینینی را راجع به اپل شاهد بوده ایم. در همین راستا شرکت نینتندو هم احتمالا بخشی از تولیدات Switch را از چین خواهد کرد. اکثر این شرکت ها کشورهای آسیای جنوب شرقی را برای مقصد جدید در نظر گرفته اند.

منبع: The Verge

پست های مرتبط

مایکروسافت از OpenAI برای عرضه موتور جست‌وجوی جدیدش حمایت کرد

اندروید 15 عادات خواب شما را بهتر از قبل تنظیم می‌کند

مایکروسافت واحد سرعت رم را در Task Manager از MHz به MT/s تغییر می‌دهد